fallback

Официално: Mazda връща ванкеловия мотор

Възроденият модел от семейството RX ще получи двигател с 2 ротора

Toyota, Subaru и Mazda проведоха съвместна конференция по-рано тази седмица, обещавайки да спасят двигателя с вътрешно горене, като го направят по-чист. Toyota представи няколко нови редови четирицилиндрови двигатели, докато Subaru показа хибриден боксер от следващо поколение. Mazda, на свой ред, демонстрира прототип на двигател с два ротора.

Компанията не разкри подробности за новия агрегат, но обяви, че той може да бъде инсталиран във високопроизводително превозно средство. Както се вижда в концепцията Iconic SP, роторният двигател ще работи като генератор, като захранва батерията, вместо да бъде механично свързан с колелата. Mazda вече предлага двигател с един ротор в MX-30, където той е монтиран напречно. При потенциалното възраждане на RX, двуроторната настройка ще бъде надлъжно монтирана.

„Това концептуално устройство е оборудвано с два надлъжно монтирани роторни двигателя за генериране на електрическа енергия, което позволява по-голямо захранване и реализиране на пропорции на нисък център на тежестта. Устройството също така има за цел да подобри вибрациите и емисиите чрез увеличаване на работния обем. Също така се обмисля използването му в спортни автомобили", обясниха от Mazda.

Задвижващият агрегат ще се използва при нов модел с името RX. Японската марка обмисляше за рестартира RX-7, но трябваше да дръпне щепсела заради финансовата криза в края на първото десетилетие. Спортният модел трябваше да бъде с предно разположен двигател и задно предаване, като той щеше да се позиционира над MX-5 Miata (NC). Сега с връщането на роторният мотор вероятно проектът RX също ще бъде възстановен.

Не бива да се забравя, че японският автомобилен производител има специален екип за роторни двигатели. Той беше кформиран през февруари и се състои от 36 инженери, работещи заедно върху „атрактивни автомобили, които вълнуват клиентите“. Последният път, когато Mazda имаше роторен спортен автомобил в своето портфолио, беше през 2012 г., когато спецификацията на JDM RX-8 Spirit R послужи като лебедовата песен на модела.

През октомври 2023 г. главният дизайнер на компанията Масаши Накаяма каза, че концепцията Iconic SP умишлено е направен по-голям, отколкото е необходимо. Защо? За да предизвика по-голям фурор на Японското изложение за мобилност, където дебютира. Тогава дизайнерът заяви, че Mazda може да свие колата до размера на Miata, въпреки че трябва да натъпче в нея двигател с два ротора, електрически мотор и батерия.

fallback
  • #8
    Ники ( преди 6 месеца )
    Каквото и да се плюнчите тук ще ви кажа, че това са последните издихания пушак на едни компании които са се запътили към музеите. Имената на компаниите които ще произвеждат колите на децата ви сега се пишат и 100% ще произвеждат електрички ;)
  • #7
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Само да Ви предупредя, влизате в полемика с местния Мун_чо, наречен още електрика, митбъстър или адреналинка електричка.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб, чете в Уикипедия и чете стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет, не знам.
  • #6
    До 4 ( преди 6 месеца )
    И се разберете с другите антиалектрици, дали защитавам германците, американците или китайците, защото ставате смешни като търсите връзка между марки и националности, когато ви говоря за технологии и концепции. А моята концепция винаги е била пълна електрификация, като транспорта е само една част от пъзела и зависи от останалите части. В случая технология и те на батериите, които са най-слабото звено във веригата. Там трябва да бъдат насочени всички усилия на всички нации и фирми
  • #5
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Вече съм ти отговорил, на очевидно не си разбрал отговора. Германците зареждат audi с 350 kW, което доближава времето за зареждане до зареждане на автомобил с ДВГ. В предложенията за статии ми стои една със заглавие "Слънчевата енергия се продава на безценица Германия инсталира твърде много соларни панели" Това е правилния път към чист въздух и евтин транспорт, а не да местиш двигателя от под предния капак до под задния и да зареждаш електромобил с бензин.
  • #4
    Nev do #3 ( преди 6 месеца )
    Амиго не са високотехнологичните фирми а еко нормите, които разни политици и зелени активисти ни пробутват и авто производителите нямат много опции в технологично отношение за да ги изпълнят и оцелеят, и правят подобни "непопулярни" решения. Апропо, кои са виско технологичните решения на германците например, че визираш японците като стари технологии. Да припомним ли защо БМВ направиха джойнт венчър точно с Тойота като става въпрос за хибриди? А за корейци и китайци нещо да кажеш, освен водещи?
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Високотехнологичните фирми се чудят как да увеличат мощността на зареждане на батериите от сегашните 350 kW които са постигнали, за да намалят времето за зареждане, а японците дружно се чудят какъв ДВГ да сложат в багажника да ги зарежда, за да е по-скъпо за крайния клиент, много по-сложно и да изисква задължителна поддръжка в официален сервиз да продължат да ги дерат за смяна на масла ремъци и филтри на електромобил. Всеки си е избрал технологията, японците старите технологии от миналия век
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ванкеловия е много компактен и с почти нулева подръжка, но имат голям проблем с топлинното разпределение - половината двигател е горещ а другата половина студен, което води до неравномерно топлинно разширение на корпуса, Иначе е идеален за генератор на хибрид, когато работи равномерно без резки натоварвания е ОК.
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Щом ще е само генератор направо да го направят турбинен и да гори спирт за повече екологичност. Ягуар имаха такава концепция преди 20-ина години.
fallback
Последни