fallback

Honda ще ползва Формула 1, за да направи колите си възможно най-леки

Всички модели от новата серия електромобили „0“ ще имат пробег над 520 км

Японският автомобилен производител Honda очерта своята EV стратегия, като обеща да пусне седем нови модела до края на десетилетието. Проектирани от бял лист хартия, новите автомобили са част от серията 0 (нула) и ще се различават по размер и гама.

Макар че всяка седмица се правят съобщения от автомобилни производители за предстоящи електрически превозни средства, има нещо интересно, което привлече вниманието ни в предстоящите електромобили на Honda. А то е, че компанията планира да използва своя опит от Формула 1, за да направи следващото поколение електромобили възможно най-леки. Целта е новите коли да бъдат с около 100 кг по-леки от първите електрически автомобили на компанията.

Спестяването на тегло е възможно, според представители на компанията, благодарение на по-леките силови елементи на каросерията и новоразработените по-тънки корпуси на електрическите мотори, използвайки ноу-хауто си от Формула 1.

Инженерите ще монтират двигателите и батериите ниско в центъра на колата, като по този начин ще снижат центъра на тежестта, за да подобрят управлението. Всички модели от новата серия 0 ще имат пробег над 520 километра.

Пускането на първите автомобили от серия 0 е планирано за втората половина на десетилетието. Северна Америка ще получи първите автомобили през 2026-а, след което Honda ще представи новите електрически автомобили и на другите световни пазари.

Седан, средноразмерен кросоувър и по-голямо SUV ще се появят през 2026 година, а по-голям триредов кросоувър ще последва тези иновации през 2027-а. В същото време беше обявено, че Honda ще продължи да работи върху хибридите си.

fallback
  • #6
    пропов ( преди 4 месеца )
    Хонда много добре знае как се правят добри , леки и забавни коли. Като бонус са и много надеждни. Почти всичките им модели са станали легенди. Като почнеш от Civic Prelude, Accord , Legend та стигнеш до CRX, NSX и S2000. Аз вярвам в Хонда и знам, че няма да разочароват хората, който разбират от техника и автомобили.
  • #5
    Нурс ( преди 4 месеца )
    Ама няма по грозни и кичозни коли от японските! Колкото и да са надеждни са гадни, те са като грозната жена, колкото ида е яка и непретециозна си е грозна и вечно се заглеждаш по хубавите жени макар, че хвърлят кинти по дрехи, нокти, прически и др.
  • #4
    Охотник ( преди 4 месеца )
    Първо възродете бензинови Integra, S2000, Prelude. Пък после пускайте, тези пенсионерски миксери. Не забравяйте думите на Сойчиро. The Power of Dreams. Анонимен пишеш само глупости. От 2019 до днес Redbull е на гърбът на Honda. Двигател и хибридна система. 2026 се връщат с Aston Martin. Успех.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    РУКоделев, пак ли се самозадоволяваш с лъжите на японците? Хонда няма нищо общо със Ф1 от много години, а с разработката на шасита от още повече. Тия приказки за Ф1 са колкото да ловят омазнени дънни шаранови риби като теб. Това май им е единственият успех от 20 г. насам.
  • #2
    РУК ( преди 4 месеца )
    Парлама за инвеститорите прави основно баце Илон. Кой,кога,какво представя си е негово решение. Няма правило в това. А статията е с фокус технологиите от Ф1, които някой, не си спомням кой, преди няколко дни тук твърдеше, че нямало как да се използват в конвенционални автомобили, щото било много скъпо ....
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Проектирани от бял лист хартия" Мчи те на хартията са си останали. Ако щяха да пускат модел през 2026, трябваше днес да представят концепция в почти завършен вид. Реално правят парлама за пред инвеститорите, защото акциите им са на бунището. Преди 2030 няма да пуснат нищо.
fallback
Последни