fallback

Десетки хиляди Citroën C3 и DS 3 бяха обявени за опасни

Проблемът идва от въздушните възглавници, които мога да причинят и смърт

Повече от десет години по-късно дефектните въздушни възглавници на Takata продължават да създават проблеми. Stellantis пусна ново съобщение, което засяга десетки хиляди коли от модели на Citroën C3 и DS 3 само в Испания, съобщавах местните медии.    

Проблемът вече е известен: влошаването на материалите на въздушната възглавница може да доведе до сериозни наранявания на водача и пътниците , когато се отвори . Дори смърт, признава автомобилният гигант в изявление. Нещо повече, той призовава собствениците „незабавно да спрат да шофират тези превозни средства“. По-конкретно, това са бройки от Citroën C3 и DS 3, произведени между 2009 и 2019 г. Stellantis в Испания вече информира за тази покана за преглед с информационно писмо. То включва QR код, който трябва да бъде сканиран, за да си уговорите среща с марката и да коригирате проблема.

Компанията съобщава, че ако не сте получили предупреждението, може да направите това в линк на сайта на испанското представителство, като  въведете VIN на колата. След като бъде заявен час, тези клиенти ще получат инструкции за извършване на ремонта, който е безплатен. Те също така уверяват, че ще предложат алтернативни решения за придвижване на засегнатите хора. Stellantis подчертава, че тези коли, оборудвани с дефектна въздушна възглавница, не трябва да се карат, а да отидат до най-близкия сервиз.    

Някои химикали, присъстващи в системата за надуване на тези въздушни възглавници Takata, могат да се влошат с течение на времето, особено ако са изложени на горещи и влажни климатични условия. По този начин, в случай на инцидент, споменатата система може да се счупи, изстрелвайки парчета, излагайки пътниците и самия шофьор на сериозен риск.

От Motorpasión се свързаха със Stellantis и те потвърдиха, че около 60 000 броя от Citroën C3 страдат от този дефект само в ибрийската страна. От DS 3 са около 6000 бройки . Ремонтите, както се е случвало в предишни случаи с тази дефектна въздушна възглавница, включват подмяна на цялото устройство. Stellantis не посочва времето, но обикновено отнемат около час. При подобни кампании на други марки отне месеци, за да се коригира грешката за всички засегнати, отбелязват в Испания.  

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Абе всичко извън ВАГ е много по-безопасно, та дори от самия производител да е обявено за опасно...
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "... около 60 000 броя от Citro
  • #1
    както и ... ( преди 6 месеца )
    всичко с фичка на капака!
fallback
Последни