fallback

Новият гигантски двигател Bugatti V16: атмосферен, но с електрическа помощ

Благодарение на трите допълнителни мотора мощността ще надхвърли 1800 к.с.

Преди три години марката Bugatti се обедини с хърватския производител на електрически хиперколи Rimac. Тогава апологетите на многолитровите и многоцилиндровите двигатели станаха предпазливи, тъй като компанията на Mate Rimac е известна преди всичко със своята ултра-бърза електрическа кола Nevera. Но съвместната работа тръгна в неочаквана посока.

Преди няколко месеца Bugatti показа тийзър на бъдещия си чудовищен V16 двигател. А сета Мате Римац сподели някои подробности за мотора. Той е дълъг цял метър, което е с 400 мм по-дълго от настоящия двигател W16. Не по-малко изненадващо е липсата на компресор, въпреки че всички модерни хиперколи на Bugatti (EB110, Veyron, Chiron) имаха такъв.

Допълнителни технически подробности публикува немското издание Auto Motor und Sport. Двигателят V16 е създаден съвместно с инженерното бюро Cosworth, неговият работен обем е 8.3 литра (срещу 8.0 литра в сегашния W16) и може да се развърти до 9000 оборота в минута! Очакваната мощност ще достигне 1000 к.с.

Бензиновият двигател ще бъде подпомаган от три електрически мотора наведнъж - два отделни на предната ос и един на задната ос, вградени в осемстепенната преселективна роботизирана скоростна кутия. Всеки от трите мотора развива 340 к.с., а съвкупната мощност на цялата система е 1800 к.с.

Самият Мате Римац не даде точни цифри, но направи уговорка, че компанията може да измъкне подобна мощност (1000 к.с.) от V8 двигател с компресор. В случая броят на цилиндрите е преди всичко престиж и ексклузивност, „и ако Bugatti не е изключителен, значи вече не е Bugatti“. Освен това босът на Rimac вярва, че на богатите клиенти бързо им е писнало от новомодните електрически хиперколи и сега искат възможно най-„аналогови“ автомобили.

По-конкретно, точно желанието на богатите клиенти да притежават хиперавтомобили с ексклузивни двигатели с вътрешно горене е това, на което Римац отдава слабите резултати от продажбите на електрическия хиперавтомобил Rimac Nevera (само 50 бройки от планираните 150 за три години). Ето защо атмосферният V16 трябва да бъде основният коз на новия модел на Bugatti, който ще бъде представен през следващите месеци.

fallback
  • #1
    стана блудкаво ( преди 7 месеца )
    от както тоя римац се заигра с бугати не им се кефя вече
fallback
Последни