Китайският лидер Си Дзинпин и унгарският премиер Виктор Орбан са се разбрали за значителни китайски инвестиции в производството на електрически превозни средства. Това съобщи агенция AR , позовавайки се на неофициални данни.
През декември Унгария обяви, че един от най-големите производители на електрически превозни средства в света, китайската BYD, ще отвори първия си европейски завод за производство на електрически превозни средства в южната част на страната. Сега, в Унгария се очаква и още една голяма инвестиция в производството на електрически превозни средства, като тя ще е с участието на китайската компания Great Wall Motor, която за кратко се опита да прави коли и у нас.
Според AidData, изследователска лаборатория към Държавния университет във Вирджиния, китайски кредитори са дали над 22 милиарда долара заеми на девет страни от Централна и Източна Европа. Любопитното е, че от тази сума 9.4 милиарда долара са отпуснати на Унгария, а 5.7 милиарда долара - на Сърбия, което значително надвишава общия размер на инвестициите, отпуснати на други страни от региона.
Унгария създаде благоприятна инвестиционна среда за Китай, предоставяйки щедри данъчни облекчения, субсидии и инфраструктурна помощ на китайски компании, както и им помага да се ориентират в унгарската бюрокрация. Близо до Дебрецен, вторият по големина град, се строи фабрика за батерии за електрически превозни средства с площ от близо 222 хектара, която е на стойност 7.3 милиарда евро - най-голямата пряка чуждестранна инвестиция в историята на Унгария.
Правителството на Орбан се надява заводът, управляван от китайския гигант за батерии CATL, да превърне страната в глобален център за литиево-йонни батерии в епоха, когато правителствата все повече се стремят да ограничат емисиите на парникови газове чрез преминаване към електрически автомобили.