fallback

Seat ще предложи електромобил за под 20 000 евро

Шефът на марката е убеден, че тя може да живее съвместно с Cupra

Има живот и има бъдеще за Seat. Това беше повторено - още веднъж - от Уейн Грифитс, главен изпълнителен директор на Seat и Cupra. В интервю за британското издание Autocar той заяви, че двете испански марки няма да се конкурират помежду си, а ще насочат продуктите си към все по-различни аудитории.

Грифитс потвърди, че по-голямо внимание ще се обръща на Cupra, тъй като нейните модели носят повече доходи, но това не означава, че Seat няма да продължи да се развива. Тази марка ще бъде насочена предимно към електромобили в по-компактните сегменти.

„Моделите на Cupra и Seat ще живеят заедно най-малко през следващите пет години и ще го направят в перфектна хармония, тъй като не си пречат. Фокусът на Seat ще бъде насочен основно върху електрически модел с цена около 20 000 евро", обясни топ-мениджърът.

„Масовият“ електрически автомобил на Seat все още няма име, както и точна дата на дебют. Той ще споделя платформата, върху която ще бъдат изградени Cupra Raval и Volkswagen ID.2, като ще се отличава от тези два модела както на външен вид, така и като оборудване, за да постигне по-ниска цена от тяхната, която е 25 000-30 000 евро.

Самата разработка на всички компактни модели върху опростена версия на архитектурата MEB ще се води от Cupra, а производството ще се извършва в завода в Марторел от 2026 г. Като цяло създаването на тези автомобили е част от мегаинвестиция от 10 милиарда евро от Volkswagen Group в Испания, която включва и нова гигафабрика във Валенсия.

Говорейки все пак за новостите на Seat, испанската компания се готви да стартира фейслифт на Ibiza и Arona през следващите месеци. Двата най-продавани автомобила на марката ще се променят, особено по отношение на естетиката, с нови предни и задни LED светлини. Оборудването трябва да бъде актуализирано както в предната част на системите за подпомагане на водача, така и в софтуера на инфотейнмънта, докато сред двигателите трябва да видим дебюта на бензиновите „меки“ хибридни версии.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Сигурно имаш предвид неуспешния опит да сложат емблема на Сеат на А4ка, но това не е никакъв Сеат. И това е всичката връзка на Сеат с Ауди
  • #5
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Може би защото в момента карам втора Шкода извадена от магазина, а брат ми караше служебен Леон и съм по разгледал. Сеат никога не са се и доближавали до Ауди. Преди спрямо Октавия 2, Леона може и да е бил по-луксозен. Но от Октавия 3 и Супърб 2 насам, Шкода не са дъното. То реално в момента разликата са някакви дреболии но ги има и развалят усещането.
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    #3 и къде научи тая класация - в кварталния сервиз ли? Къде и как разбра кое е по-качествено от Сеат и Шкода? Може би не знаеш че Шкода (поне бяха) закачени към VW, докато Сеат вървяха с Ауди. Сеат първи имаха full LED фарове (дори преди VW). За съжаление предубежденията на повечето хора оставиха тази не лоша и доста добра откъм цена/качество марка на заден план.
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Реално Сеат е най-евтината откъм изпълнение марка в групата. Иначе целата е те да са по-спортни, Шкода да е по-практична и конфортна. ФВ по-средата
  • #2
    Швабен зи каскен ( преди 6 месеца )
    Разликата е че Шкода е популярна на източните пазари, докато Сеат - на западните. Други разлики може и да няма. ВАГ напазаруваха тия марки единствено за да могат да продават повече Фолксвагени.
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    За пореден път проблемът във ФВ групата е, каква точно е разликата между Сеат и Шкода?
fallback
Последни