fallback

Nissan нареди на дилърите да продават... на загуба

Японците искат да разкарат натрупалите се запаси от нови коли

Средната цена на нов автомобил на американския пазар е около 47 000 долара, като в месеците след края на пандемията търсенето беше по-голямо от предлагането и това позволи на производителите да увеличават цените на предлаганите модели. Този период обаче свърши, тъй като производството се нормализира и сега запасите на нови автомобили се увеличават, а продажбите им стават все по-трудни.

Една от тези компании е Nissan, където имат на склад нови коли за 100 дни напред. И те трябва да бъдат разкарани, тъй като от заводите идват следващи партиди (през юни стартират продажбите на новия Kicks, който се очаква да се превърне в един от най-успешните модели на марката). По тази причина ръководството на японския производител е позволило на дилърите да продават автомобилите с до 10% загуба, като за второто поколение на големия SUV със 7 места Armada отстъпката е дори 15%.

„През последните 6 месеца разбрахме, че няма лоша сделка за Nissan. Ако някои иска да си купи кола, трябва да се откажете от предпазливостта и да сключите сделката, дори да сте на загуба", разкрива дилър пред Automotive News.

Проблемите с големите складови наличности на Nissan идват месец, след като автомобилният производител обяви стабилни продажби за първото тримесечие. Продажбите са нараснали с 8,5% през първите три месеца на годината след стабилната 2023 г. Като цяло марката завърши миналата година с ръст от 22,2%, но не успя да намали запасите си.

Експерти са категорични, че тези отстъпки няма да важат за суперколи като GT-R, електрическия Araya и дори за по-високите нива на оборудване на Pathfinder, чиято цена надхвърля 50 000 долара. На загуба ще бъдат предлагани по-бавно продаващите се модели в ниски нива на оборудване, които биха привлекли клиенти с атрактивните си цени.

fallback
  • #12
    Georgi ( преди 7 месеца )
    Въобще не ни интересува какво става на американския пазар, и без това е двойно по евтино в сравнение с Европа и останалия свят
  • #11
    :))) ( преди 7 месеца )
    Нали искаха големи маржове и по-малко продажби. Ще има да търсят Карлос Гон...
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Да са на загуба, колко да са на загуба след 50% увеличение на цените. Всички правят луди печалби в момента, щото цените отдавна вече не са като при Ковида, но освен в Китай, никой не е намалил цените.
  • #9
    До долния: ( преди 7 месеца )
    В коя статия ти забраниха да си караш кадилака? Нещо много си се объркал, ако си мислиш че единствената ти бройка вади на някого очите. Вие сте истериците, които от сутрин до вечер квалифицирате нещо работещо като измама, сякаш сме ви изяли сладкото. И не е ясна дефиницията за измама - ферарита и др. например са супер скъпи, но рядко има над 150к. км. Пак ти казвам, аз карам ДВГ. В тоя ред на мисли, японците и в дизела не вярваха, но в България се напълни баш с най-дъртите кюмбета на европа.
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    #7, продължаваш да не разбираш и оттам да нахалстваш и агресираш. Нямам против - щом си си направил сметката - да си джиткаш със Spring-а и да не си показваш носа извън Панчарево, но искам и ти/вие-насилниците да ме оставиш/те да си карам спокойно Кадилак-а от '76-та до Дуранкулак с 30/100 разход (оловен!), като пък аз с удоволствие ще "ви" пазя града, като ползвам само градския тр-рт и ходя пеша. Как не правиш разлика м/у избор и насилие и се и пенявиш при това ...излишно? :-(
  • #7
    До анонимния настоят ( преди 7 месеца )
    Абе льольо, ти за интерес и лобизъм да си чувал? Бай ти Ханс може и да взема 10-20к на месец, но ти защо плачеш на чужд гроб? Европейски производител ли си, какъв си ***? Аз електромобил нямам, но мога да си правя сметката и знам, че НЕ Е измама. Каквито са и твоите твърдения. Отваряш мобиле.де и има тесли на по 600к (цяла батерия НЕ СЕ сменя). Благодаря и за политическото селфи, което сам направи за себе си. И като наричаш други заблудени, не се ли замисляш че всъщност може ти да си това?
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Напом-чо, пак съм #3: продължаваш да не разбираш... Не, не съм талiбан, та да ти казвам какво да си купуваш и караш; не, не съм агресор да ти режа гумите (ти/твоят приятел вече достатъчно сте се прецакали да си купите подвижен компютър на колела) и не ме интересува какво виждат баща ти и брат ти по пристанищата. Казвам само, че такива заблудени като теб стават еврокомисари и европарламентаристи и чели не дочели решават, че ел. е бъдещето и ми го налагате. Кой е по-лош: режещия гуми или те/ти?
  • #5
    До 3 ( преди 7 месеца )
    ...и кое от "платил съм да ме вози от т.А до т.Б" не разбра? Най-малкото не е твоя работа да се месиш кой и каква кола ще си купува. Ама много сте нагли, бе! И отделно - то може да не е решение, но е част от решението на много неща. Аман от разбирачи. Иганьовци! Един такъв същия като теб нарязал тази сутрин с нож гумите на електромобила на мой приятел, който беше паркитал на разграфена зона до дома си. Точно толкова стока сте и съвсем скоро ще го разберете!
  • #4
    до 3 ( преди 7 месеца )
    Аноним-чо, баща ми я гледа тази картина по пристанища и паркинги из цяла Европа от години, а брат ми плава точно на car-carrier, който е видял пристанища не само в Европа, но и доста в Азия, САЩ, Южна Америка, Мексико. Пляскайте минусите щом Ви кефи, но освен статии, друго не можеш да цитираш. Абсолютно прозрачни сте всички вие, които крещите с омраза и не ви стана ясно, че всеки ще гласува с парите си. А при имотите как е? Апартаменти, нещо? Или там балона не ви интересува.Прозрачни сте.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Напом-чо (#3), ще продължаваме да ти "нащракваме минуси", защото отказваш да видиш глобалната картинка: да, има и ДВГ-та по пристанищата, да, тук пък се говори за Nissan по дилърствата, които застояват, но в съседната статия пише как има опасност Taycan-и (този връх на електрокарите) да се палят, в друга съседна пише, че германците не "тичат" да купуват ел.-бИклюците, преди ден-два пък пишеше, че само в Китай таз "модерна" техника просперира. Кое от "електрокарът не е решение" не разбираш??? :-(
fallback
Последни