Средната цена на нов автомобил на американския пазар е около 47 000 долара, като в месеците след края на пандемията търсенето беше по-голямо от предлагането и това позволи на производителите да увеличават цените на предлаганите модели. Този период обаче свърши, тъй като производството се нормализира и сега запасите на нови автомобили се увеличават, а продажбите им стават все по-трудни.
Една от тези компании е Nissan, където имат на склад нови коли за 100 дни напред. И те трябва да бъдат разкарани, тъй като от заводите идват следващи партиди (през юни стартират продажбите на новия Kicks, който се очаква да се превърне в един от най-успешните модели на марката). По тази причина ръководството на японския производител е позволило на дилърите да продават автомобилите с до 10% загуба, като за второто поколение на големия SUV със 7 места Armada отстъпката е дори 15%.
„През последните 6 месеца разбрахме, че няма лоша сделка за Nissan. Ако някои иска да си купи кола, трябва да се откажете от предпазливостта и да сключите сделката, дори да сте на загуба", разкрива дилър пред Automotive News.
Проблемите с големите складови наличности на Nissan идват месец, след като автомобилният производител обяви стабилни продажби за първото тримесечие. Продажбите са нараснали с 8,5% през първите три месеца на годината след стабилната 2023 г. Като цяло марката завърши миналата година с ръст от 22,2%, но не успя да намали запасите си.
Експерти са категорични, че тези отстъпки няма да важат за суперколи като GT-R, електрическия Araya и дори за по-високите нива на оборудване на Pathfinder, чиято цена надхвърля 50 000 долара. На загуба ще бъдат предлагани по-бавно продаващите се модели в ниски нива на оборудване, които биха привлекли клиенти с атрактивните си цени.