fallback

Как да почистим фаровете отвътре?

Някои експерти предупреждават в никакъв случай да не използвате автохимия за миене на фаровете

Пролетта е време за цялостно почистване на автомобила и връщане на колата към нов живот - точно навреме за летния сезон. Докато отмиват отлаганията от зимата, мнозина ще забележат, че във вътрешността на фаровете също има мърсотия. Би било добре да я премахнете, но как?                Свалянето на фаровете и тяхното добро почистване отвътре е брилянтна идея (в буквален и преносен смисъл). С времето във вътрешността се натрупва прах, понякога дотолкова, че той просто може да спре да свети, защото мръсната крушка не се отразява в зацапания рефлектор. Затова периодично трябва да разглобявате и измивате старателно, премахвайки вековни натрупвания.

Загрижени собственици на автомобили първо тичат към магазина за авточасти до рафта с химия и там със сигурност ще има подходящ спрей, на който пише, че ще се справи с поставения му „ултиматум“. Но съветът на някои специалисти е категоричен: в никакъв случай фарът не трябва да се мие с други средства, освен с обикновена топла вода, в която е добавено малко сапун. По този и само по този начин.

В противен случай, независимо какво обещават етикетите, както прозрачния поликарбонат, така и рефлекторът ще започнат да се замъгляват, което значително ще намали възможностите за осветление. Това разграждане на фара става доста бързо, вижда се с невъоръжено око и засяга както работата, така и последващата продажна цена на колата. А новите фарове вече са доста скъпи.               Първоначалната мисъл да приведете колата в прилично състояние сами е най-добрият вариант, тъй като никой няма да се отнася към автомобила толкова внимателно, колкото неговия собственик. Все пак си струва да запомните, че отговорността в този случай е само на ваша - няма на кого да се скарате и да прехвърлите вината.

След като се справите с този труден морален избор, можете да започнете. Нека си позволим само един съвет: когато избирате „помощници“, било то инструмент или химични съединения, трябва да помислите три пъти, иначе едно ще излекувате, а другото ще осакатите. Това, уви, също се случва...       

 

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Опел-чето е с ксенон, та няма да се мият. Иначе са самонивелиращи и се движат в ляво-дясно в завоите и ще струват една торба с пари.
  • #5
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Абе, авторе, ти от кое село си? Какво е това мЪРсотия? Ти на училище ходил ли си? Или в селското училище така говорят всички ?!
  • #4
    До 3 ( преди 6 месеца )
    Рефлекторите също са пластмасови и са боядисани с отразяващо покритие, което потъмнява или направо се лющи с времето. Миенето може да свали както прахоляка, така и част от останалото покритие. Само фаровете без моторчета за реглаж понякога са достатъчно евтини за да е по-добре да дадеш 100 200 лв за нов фар за стари автомобили от среден клас, отколкото да се занимаваш с глупости без никаква гаранция за успех. Има смисъл единствено полиране отвън за премахване на пожълтяването и матирането.
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    От поне 20-ина години пластмасовото "стъкло" на фаровете е доста добре залепено със "силикон" към кожуха на фара, така че отварянето му не е проста задача. Обикновено става чрез нагряване с горещ въздух на "шева" с лепилото и доста ръчкане да се отлепи. След това почистването и обратното залепяне също е приключение. Просто решение само със вода и *** е да го извадиш от колата, да го напълниш през отвора за крушката и да го миеш, както се мие шише. Нямам представа доколко би помогнало обаче.
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    реновиране на фар стува скъпо
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Как да почистим фаровете отвътре? - така и не разбрах отговора от статията. Не видях нито един практически съвет за почистване на фарове нито отвътре нито отвън. Само празни приказки.
fallback
Последни