Спор с доставчик доведе до принудително спиране на производството на V6 и V8 двигатели
Audi отчете колосален срив печалбата и брутните си приходи за първото тримесечие на тази година - най-вече заради проблеми с логистиката и доставката на компоненти. Оперативната печалба на германския премиум производител за първата четвърт е 466 милиона евро - цели 74% спад в сравнение със същия период на миналата година (1.82 млрд. евро). Приходите са намалели с 19% до 13.7 милиарда евро.
Финансовият директор на марката Юрген Ритерсбергер обясни това най-вече с прекъсвания по веригата за доставки, забавили производството на V6 и V8 двигателите, с които се оборудват най-доходните модели на Audi. По-точно причината е в един конкретен компонент, който липсва и е принудил компанията да спре временно производството на такива агрегати. Ритерсбергер не назова точно какъв е компонентът, но според публикация в германското списание Manager става дума за ремък, използван в стартер-генераторите на хибридните модели. Негов производител е Vitesco, дъщерно дружество на Continental.
Според Manager, Audi и доставчикът са в конфликт относно този компонент още от миналото лято. Представител на Vitesco потвърди само, че са в постоянни разговори с Audi по темата, и отказа да даде повече подробности. Главният оперативен директор на Audi Арно Антлиц съобщи пред акционерите на 30 април, че компанията е в процес на осигуряване на втори доставчик за въпросния ремък. От средата на март модели с V8 и V6 отново се предлагат на германския пазар след известно прекъсване.
Още по темата:
-
Германците си партнират с Applied Intuition за разработка на нови системи
-
Тежката съдебна битка срещу NIO продължи повече от две години
-
Компанията потвърди, че спира продажбите на ДВГ в Европа и Северна Америка до 2033 година