fallback

Най-търсените коли втора ръка в България през 2024

Моделите с най-голям ръст тази година са Dacia Duster, Jeep Grand Cherokee и Hyundai Tucson

През 2024 българският автомобилен пазар се радва на най-доброто съотношение между нови и стари коли в съвременната си история. Но това далеч не означава, че пазарът втора ръка е замрял - напротив, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР, той е съвсем близо до рекорда от 2018 година.        Dacia Duster е моделът с най-голям ръст спрямо 2023 в Топ 50          За първите три месеца у нас са регистрирани 57 511 автомобила на възраст повече от 6 месеца. Това е само със 159 бройки под постижението от 2018, но е с над 9000 автомобила повече от миналогодишния резултат, и с над 11,000 автомобила над този от първата четвърт на 2022 година.

С обичайното закъснение, модните тенденции от Западна Европа стигат и до България: осезаемо расте интересът към кросоувъри и SUV модели. Всъщност от значимите играчи на пазара, шестте с най-голям ръст спрямо миналата година са именно такива: Dacia Duster (116%), Jeep Grand Cherokee (68%), Hyundai Tucson (65%), VW Tiguan (62%), Audi Q5 (58%) и Peugeot 3008 (55%).        Най-продаваните марки на вторичния пазар у нас през 2017 (в синьо) и 2024 (в оранжево). Графика AUTOMEDIA.BG         И обратно - с най-големи спадове са традиционни хечбек или седан модели, като Renault Megane (-41%), Citroen C4 (-39%), Toyota Corolla (-26%), Fiat Punto (-18%), Citroen C3 и Nissan Micra (по -15%). Изключението от тенденцията е само Mercedes ML/GLE, с рекорден спад от 33 на сто, но и на базата на рекорден ръст през миналата година.          Най-търсените коли втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):

      

 

 

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Дилемата е винаги една- нова кола до 50к или 2-ръка на 2-3г. топ изпълнение висок клас Мерцедес, Ауди или Бмв." - Какво има до 50 000 лева, което е хубаво и какви са тея "2-3г. топ изпълнение висок клас", който ще са на тази цена? Защото пвоечето са на 60-70, че и до 100 000 лева, дето ги описваш.
  • #22
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Цар голф! АМа поне хората търсят малко по-хубаво.
  • #21
    Боко ( преди 6 месеца )
    Аз пък си купих Шкода на пет км.
  • #20
    Enzo ( преди 6 месеца )
    Няма отдавна такава дилема вече. Вариантът е само един - нова кола между 100 и 200 к Иначе не струват!
  • #19
    raiders ( преди 6 месеца )
    Дилемата е винаги една- нова кола до 50к или 2-ръка на 2-3г. топ изпълнение висок клас Мерцедес, Ауди или Бмв. Всичко друго е компромис. Иначе като си работещ =беден човек, това те чака. Караш фв голф/пасат и си траеш. Аз лично рискувах и ще карам нов, винаги през 5г. гаранция мога да го продам лесно и после каквото душа и сърце иска.
  • #18
    Реалист ( преди 6 месеца )
    Трябва да си абсолютен мазохист, за да си купиш стар Мерцедес, БМВ или Ауди! Това не е Mercedes W124, това не е Audi 80 или BMW Е30 - за да се поддържат настоящите модели на тези марки, са нужни хиляди левове годишно! А това някой, който търси турски части и гуми за по 20 лева бройката в OLX, определено не е постижима сума!
  • #17
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Интелигентните хора свършиха и покупките на електромобилите спаднаха. Интелигентните хора не бъркат два пъти избора на автомобил.
  • #16
    до Горубленеца ( преди 6 месеца )
    Баценце, електромобилите се търсят от интелигентни хора с изисквания. Няма как да им продадеш Лийф с 40% деградация както продаваш италианка на 350 хил. за 160 хил.
  • #15
    Anonimen ( преди 6 месеца )
    И аз влизам в статистиката, макар че сам си внесох колата от Германия през Февруари 24. Регистрирана Декември 22-ра на 21х км с 2+2 години гаранция.
  • #14
    БгСеляндур ( преди 6 месеца )
    Понеже ние в Бг сме много големи тарикати обаче СЕЛСКИ няма пари Да купи гуми купил втора употреба 7ца бмв или Мерцедес или Ауди А8 тя умрела от каране еана и майката в чужбина оти са я карали Неграци, Пакистанци, Шиптарие и най Долни *** Мюсулмани вътре не се знае колко са се празнили у колата а нашио Земал вика те Нова кола си купих
fallback
Последни