fallback

Mazda с нов опит за електрически SUV

Бъдещият Arata ще трябва да компенсира неуспеха на MX-30

Голямата звезда на щанда на Mazda на автосалона в Пекин е електрическият седан 6 със задно задвижване. Това обаче не е единствената премиера на японския производител, който представи и елегантно изглеждаща концепция за електрически SUV, наречена Arata. Тя ще се превърна в сериен модел до края на следващата година.

Подобно на седана EZ-6, Arata е разработен от Changan Mazda - съвместно предприятие (50:50) между Changan Automobile и Mazda, основано в края на 2012 г. Производствената версия ще получи друго име, което ще представлява комбинация от букви и цифри - най-вероятно EZ-60.

Arata (на японски за „нов“ или „свеж“) представлява атрактивен електрически SUV, който също може да бъде свързан с вече съществуващ модел. Докато EZ-6 се очаква да бъде представлява преработен Changan Depal SL03, то EZ-60 (ако така се казва серийната Arata) вероятно ще бъде базиран на Changan Deepal S7.

Промените спрямо китайските оригинали ще включат не само различен дизайн, но и по-луксозен вид и материали от високо качество, което да оправдае и по-скъпата цена.

Arata е изцяло EV, поне засега, докато EZ-6, който ще се появи на пазара в Китай още тази година, ще се продава и като plug-in хибрид. Новият SUV също възприема познатия дизайнерски език Kodo и има сравнително малки прозорци и елегантни светлини отпред и отзад. Също като седана, той получава осветена решетка. Свети и големият надпис „Mazda“ отстрани.

Тъй като все още е концепция, прототипът има камери вместо конвенционалните огледала, като са премахнати и дръжките на вратите, и задната чистачка. Дизайнерите на Mazda са добавили голям спойлер, разделен на две от вертикална трета спирачна светлина, която сякаш се простира до панела на покрива. .

Засега от Mazda не казват нищо за продажбата на седана и SUV извън Китай, където ще се произвеждат двата модела. Японската компания изостана в електрификацията, като нейният първия SUV, задвижван изцяло на ток - MX-30, се оказа неуспех, най-вече заради малкия си пробег. И в Mazda са наясно, че трябва да променят подхода си, за да може марката да оцелее.

fallback
  • #3
    гост ( преди 7 месеца )
    Mazda беше дълги години японския Форд, после кризата 2008, американците ги продадоха на металургичен концерн и от тогава нулево развитие... Последно се молеха на Тойота за двигатели и платформи
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Мазда докато направят читава електричка, те ще излязат от мода :)
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "за да може марката да оцелее" Като бивш собственик на Мазда мога да кажа, че светът само ще спечели, ако Мазда изчезне.
fallback
Последни