fallback

Защо филтърът на купето трябва да се сменя всяка пролет

Много шофьори подценяват тази процедура, а това е грешка

С настъпването на топлото пролетно време собствениците на автомобили започват активно да подготвят превозните си средства за лятото. Един от най-важните аспекти е ефективната работа на климатика, която осигурява комфорт в горещите дни. Тази система също изисква специално внимание, за да може да работи ефективно,

При пътуване в градски условия на каране има много прах и полени, които влизат в автомобила. Затова се препоръчва смяна на филтъра в салона още в началото на пролетния сезон. По правило тези периоди се припокриват с интервалите на планирана поддръжка, която според стандартите и препоръките трябва да се извършва на всеки 10 000-15 000 километра.

Смяната на филтъра не бива да се пренебрегва в никакъв, дори и външно той да изглежда непокътнат, тъй като в него често се натрупват много микроби, които пътниците вдишват.

В същото време някои симптоми - като замъглени прозорци, когато времето вали и климатикът работи, или топъл въздух, идващ от вентилационните отвори, могат да показват възможни скрити проблеми. В този случай автомобилът незабавно трябва да бъде закаран на диагностика.

Експерти също така препоръчват проверки на нивото на хладилния агент на всеки две години. Ако се открият течове в системата, те веднага трябва да бъдат отстранени, защото последствията от тях обикновено са много сериозни. И по правило водят до скъпи ремонти. Извършването на редовни проверки и презареждане на системата, както и като цяло поддържането на чистотата на радиатора и филтъра на купето са от съществено значение за предотвратяване на прегряване на компресора.

Именно чистият радиатор и навременната смяна на филтъра на купето са най-важните условия за ефективна работа на климатика. Почистването на радиатора на климатика трябва да се извършва на всеки 60 000-70 000 километра, въпреки че тази честота може да варира в зависимост от условията на работа на автомобила и околната среда.

Също така трябва да се избягват периоди на работа на празен ход в задръстване, използване на режим AUTO на климатика или активиране на рециркулация на въздуха на стандартния климатик след стартиране на двигателя. Освен това, трябва да се подчертае, че стандартният климатик не се включва при околна температура под -3 градуса по Целзий, което водачите трябва да имат предвид, когато управляват превозни средства на места с по-студен климат.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Стандартните препоръки, Петърчо, са писани от инженерите на производителя, не от драскачи в сайт, собственик на борческа групировка от Варна с три букви, където първата е Т, а последната М.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    задължително дезинфекция на въздушните канали със сух лед и последваща обработка на купето с аерозолна машина и генератор на озон
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не всички коли имат филтър. Само по новите имат.
  • #1
    РУК ( преди 7 месеца )
    Най-много полени и алергени във въздуха се образуват точно пролетта :-) :-) :-)Ако ще се сменя филтър заради полени,то е по-добре да се смени в началото на лятото.Препоръката за смяна на филтъра след зимата е заради по-малкото работа на системата като цяло, по високата влажност през зимата, възможността да се е образувал мухъл.Но само със смяна на филтър нищо не се постига.Прави се цялостно почистване на въздуховодите.
fallback
Последни