fallback

Доказан двигател и здрава скоростна кутия - един компактен автоматик за под 10 000 лв

Употребявана Kia Rio е един от добрите варианти за малка семейна кола на пазара

Намирането на употребяван автомобил на бългаския пазар, който да е здрав и надежден не е толкова лесна задача, колкото изглежда предвид голямото предлагане. Проучване на родния пазар за автомобили "втора ръка" ни даде възможност да отличим една такава кола, представляваща компактен автомобил с добър автоматик и здрав и надежден двигател. Става дума за не толкова популярната у нас Kia Rio.

Но тук е важно да сте запознати с няколко нюанса. Може би обявите за Kia Rio от четвърто поколение ще ви се сторят най-примамливи, но съветът ни е да обърнете внимание на предходната трета генерация. По-конкретно Rio след 2015 година. В този случай ще бъде по-лесно да намерите запазен екземпляр, на който т-нар. детски болести са изчистени. А и тази кола изглежда доста модерна, въпреки факта, че дебютира през 2011 година.

Интериорът ѝ е семпъл, но доста удобен. Седалките, арматурното табло и корите на вратите не се захабяват бързо, сглобката е на прилично ниво, а комфортът - доста добър за кола от този сегмент. Под капака са монтирани бензинови двигатели с работен обем от 1.2 до 1.6 литра. Има и два дизела, но те не са препоръчителни. Добре е да се спрете на бензиновите двигатели и по-точно на този с обем 1.2 литра и оборудван с CVT трансмисия.

Този двигател има няколко слаби места. Ранните екземпляри страдат от течове от гарнитурата на главата. Но по-късно този проблем изчезва. Точно поради тази причина е добре да обърнете внимание на екземпляри след 2015 година. Преди това има и случаи на ранна повреда на катализатора, при която частици от "питата" попадат в цилиндрите, но това не е широко разпространен проблем и най-често се случва поради редовно зареждане на гориво на съмнителни бензиностанции.

От кутиите е по-добре да се даде предпочитание на автоматичните. Всъщност става дума за безстепенната CVT трансмисия, която е по-надеждна от механичните трансмисии, които понякога показват ранно износване на втората предавка. CVT-то е надеждно, като единственият му проблем е една идея по-мудното превключване на предавките. Все пак говорим за малък семеен автомобил, а не за спортна кола.

И ако искате такъв, обърнете внимание на въпросното Rio. Запазени екземпляри се намират и под 10 000 лв., като за тези пари получавате надеждна, непретенциозна, сравнително практична и модерно изглеждаща кола, която ще ви върши работа и в града, и извън него. Що се отнася до версиите на каросерията, то съветът ни е да се спрете на хечбека с пет врати. Иначе се предлага и версия с три врати, както и седан.

fallback
  • #15
    Антон ( преди 7 месеца )
    Кой ги измисля тези статии??? Подвеждате хората с тотално ГРЕШНА информация! Въпросния автомобил не е с CVT кутия....
  • #14
    Момчил ( преди 7 месеца )
    Към края на статията авторът на тази статия говори за безстепено "CVT" , а малко по надолу за превключване на предавки. Нека да уточни за каква кутия пише. Дали за "CVT" или за роботизирана кутия с предавки. Има голяма разлика.
  • #13
    Жоро ( преди 8 месеца )
    Тези тук редактират коментарите! Моят коментар номер 3 беше въпрос защо в статията дизеловите двигатели на Рио са обявени за ненадеждни, а сега има друг текст!
  • #12
    Лудото ( преди 8 месеца )
    До 11...ами аФтора от къде да знае че CVT НЯМА СКОРОСТИ ПО ПРИНЦИП...това че "имитира" скорости в ръчен режим не означава че има такива.В CVT има 2 скорости-предна и задна ;)
  • #11
    Лудото ( преди 8 месеца )
    До 7Ти да не си "търговец" на коли НОФ ФНОС със сервизна история от един и същи печат на "сервиза" където са "smiana maslo i filtAr" хахахаха
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Всъщност става дума за безстепенната CVT трансмисия, която по-мудното превключване на предавките?! Това в интересно!!!!
  • #9
    Лудото ( преди 8 месеца )
    Какво означава " една идея"???? Как се изчислява??? Метър,килограм,триъгълник,литър???? Кой го е определил ??? Не може ли да е пи6ка или тупка мярката
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Един колега си купи миналата година 2013 1.2 ръчка за 13 000. Иначе аз преди 3 години гледах за такива, започваха от около 10 000 на 6-7 години, ама си купих нова от магазина следващото поколение.
  • #7
    Якишен Моторишен ( преди 8 месеца )
    Взех такава на 160 000 преди 5 години, 2016-а година, навъртях 120 000 за три години и смених един тампон и две биалетки, 1.4 crdi. Абсолютно никакви проблеми, моята имеше кожен салон, безключово палене, подгряващи седалки и волан, шибедах и още куп глезотии, абсолютно всичко работеше безпроблемно, продадох я просто защото по тукашните стандарти не мога да я карам в града без да плащам допълнително всеки ден и просто няма смисъл. Корейските и японските са в 99 % от случаите безпроблемни!
  • #6
    Нане ( преди 8 месеца )
    Хахха няма такава цена за 2015г. Може би "авторът" е искал да каже 10000 евро...
fallback
Последни