Продажбите на Audi през първите 3 месеца на годината растат, но на някои основни пазари все още изостават от тези за същия период на миналата година. Компанията от Инголщад се нуждае от подсилване на моделната си гама и то вече е факт в някои сегменти, а в други ще се случи в близките месеци.
Audi току-що пусна на пазара първите изцяло електрически модели Q6 и SQ6 e-tron, а премиерата на третото поколение на Q5, задвижвано от двигатели с вътрешното горене, е съвсем скоро. Марката подготвя и нов флагмански SUV с три реда седалки - Q9, който ще трябва да се противопостави на BMW X7 и Mercedes-Benz GLS.
Производителят с четирите пръстена в емблемата си не забравя и леките автомобили. Audi се отказа от объркващата схема за именуване на двигатели като „55 TFSI“ или „40 TDI“ и вместо това променя кардинално названията на моделите си, като нечетните номера ще бъдат за тези с ДВГ, а четните да електромобили.
Това означава, че новото Audi A4 (B10) ще се казва A5, като ще се предлага в най-различни варианти - седан, комби, всъдеходно комби, купе, кабриолет и Sportback. Възможно е някои от тях да изпаднат от гамата на модела, но това ще стане ясно при премиерата на модела.
Със сигурност обаче се знае, че в Audi няма да се откажат от топ-версиите S5 и RS 5. Екипът на YouTube-канала AutoYa пусна собствени изображение и видео, които показват как би трябвало да изглежда бъдещото Audi RS 5 Avant. По-малкото братче на настоящото Audi RS 6 Avant трябва да се превърне в конкурент на BMW M3 Touring (G81).
Според информацията спортното комби ще запази настоящия си 2,9-литров V6 TFSI двигател, който ще бъде електрифициран и това ще му позволи да развие около 700 к.с. Това е доста над BMW M3 Competition xDrive Touring с неговите 510 к.с. и дори превъзхожда Audi RS 6 Avant performance или GT special edition.
От AutoYa се опитват да отгатнат не само външния вид, но и интериора на Audi RS 5 Avant, като използват снимки на тестови прототипи на моделите A5 и S5. Доколко са успели, предстои да разберем.