Технологичният гигант Xiaomi стартира само преди няколко дни продажбите на първия си електромобил - SU7, като интересът към колата е огромен. Според последните информации до момента производителят е получил над 90 000 поръчки, като срокът за доставка на базовия вариант е 3-4 месеца, а за топ-версията, която има два електромотора, клиентите ще чакат 6-7 месеца.
Интересът обаче докара и някои проблеми за Xiaomi. Оказва се, че китайските потребители не могат да се справят с колата и катастрофите по време на тест-драйв на желаещи да купят електромобила се превръщат в ежедневие. В местните социални мрежи непрекъснато се появяват нови видеа с катастрофи с участието на SU7.
Автомобилното издание CarNewsChina разкрива подробности за някои от инцидентите. При един от тях шофьорът губи контрол при завиване, при втори електромобилът се удря в BMW, а при трети SU7 се блъска в бордюра и разбива едно от колелата си. Друг тестови автомобил е заснет в североизточната част на Китай, където е изоставен на пътя след катастрофа.
Случващото се е доста странно, тъй като модерните електрически автомобили, сред които е и Xiaomi SU7, са оборудвани с всякакви асистиращи системи, теоретично не би трябвало да позволяват подобни опасни маневри.
Xiaomi пусна седана на много напрегнат момент, тъй като конкуренцията на пазара продължава да расте и китайските компаниите водят „ценови войни“, опитвайки се да привлекат клиенти на фона на огромно разнообразие. В очакване на пристигането на сериозен съперник, подкрепяната от Huawei марка Aito въведе големи отстъпки за SUV M7 и Xpeng за водещия си електрически модел G9. Други производители правят същото с надеждата да си осигурят интереса на повече потребители.