Докато конкурентите се оплакват от отлив от електромобилите, баварците отчитат 74% ръст в продажбите им
За трета поредна година BMW Group подобрява абсолютния си рекорд по приходи през 2023, съобщи финансовият директор на компанията Валтер Мертл по време на годишната отчетна конференция в Мюнхен. За миналата година BMW отчита 155.5 милиарда евро приходи (+9% спрямо 2022). Печалбата преди облагане е 17.1 милиарда евро - по-малко от показателя преди година (23.5 милиарда eвро), но той включваше еднократен ефект от консолидацията на китайския бизнес на марката. Ако го извадим от сметките, печалбата на BMW се е повишила с 8% спрямо 2022. Доходността на акция е 15.7 евро (за сравнение, при Tesla тя е 3.94 евро). Маржът на печалба на BMW е 9.8% (ЕBIT).
Главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе и финансовият шеф Валтер Мертл представиха годишните резултати на групата тази сутрин в Мюнхен
През миналата година баварската компания е доставила 2.55 милиона автомобила по цял свят - ръст от 6.4% на годишна база. Най-забележително е развитието при чисто електрическите модели на компанията: докато повечето конкуренти отчетоха видимо забавяне на интереса през втората част на годината, при BMW продажбите на електромобили са скочили със 74% до общо 375 000 броя, или 15% от общите продажби. Освен това компанията е успяла да понижи средните емисии на флотилията си в Европа до 102.1 грама на километър - с 26.4 грама под целта, поставена от Европейския съюз.
През 2024 Ципсе и Мертл очакват най-сериозен ръст в два сегмента: на електромобилите и на най-луксозните модели
Основен двигател на растежа през 2024 ще са два сегмента: електромобилите и най-луксозните премиум модели като BMW Серия 7, X7 и гамата на Rolls-Royce. И в двата компанията очаква двуцифрен ръст тази година.
2024 ще е рекордна за BMW и по отношение на инвестициите в развойна дейност. Същото важи и за капиталовите разходи: очаквано, защото компанията строи свръхмодерен завод за електромобили в Дебрецен, Унгория, както и фабрики за високоволтови батерии в Китай, САЩ, Мексико и Германия. Заводът на BMW в Мюнхен и този на MINI в Оксфорд ще бъдат основно реконструирани. Въпреки тези значителни разходи, прогнозата на Мертл е маржът на печалба да остане в границите на 8-10%, а доставките на автомобили да се увеличат спрямо 2023.
Още по темата:
-
Драстично повече пробег, зареждане на 300 км за 10 минути, четири "супермозъка" на борда: Neue Klasse X е радикална промяна
-
Баварците се приспособиха бързо към електрическите коли, без да говорят за край на ДВГ
-
Х7 е най-продаваният модел на марката у нас, а М-поделението отчита 117% ръст