fallback

BMW счупи абсолютния си рекорд по приходи

Докато конкурентите се оплакват от отлив от електромобилите, баварците отчитат 74% ръст в продажбите им

За трета поредна година BMW Group подобрява абсолютния си рекорд по приходи през 2023, съобщи финансовият директор на компанията Валтер Мертл по време на годишната отчетна конференция в Мюнхен. За миналата година BMW отчита 155.5 милиарда евро приходи (+9% спрямо 2022). Печалбата преди облагане е 17.1 милиарда евро - по-малко от показателя преди година (23.5 милиарда eвро), но той включваше еднократен ефект от консолидацията на китайския бизнес на марката. Ако го извадим от сметките, печалбата на BMW се е повишила с 8% спрямо 2022. Доходността на акция е 15.7 евро (за сравнение, при Tesla тя е 3.94 евро). Маржът на печалба на BMW е 9.8% (ЕBIT).       Главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе и финансовият шеф Валтер Мертл представиха годишните резултати на групата тази сутрин в Мюнхен             През миналата година баварската компания е доставила 2.55 милиона автомобила по цял свят - ръст от 6.4% на годишна база. Най-забележително е развитието при чисто електрическите модели на компанията: докато повечето конкуренти отчетоха видимо забавяне на интереса през втората част на годината, при BMW продажбите на електромобили са скочили със 74% до общо 375 000 броя, или 15% от общите продажби. Освен това компанията е успяла да понижи средните емисии на флотилията си в Европа до 102.1 грама на километър - с 26.4 грама под целта, поставена от Европейския съюз.         През 2024 Ципсе и Мертл очакват най-сериозен ръст в два сегмента: на електромобилите и на най-луксозните модели             Основен двигател на растежа през 2024 ще са два сегмента: електромобилите и най-луксозните премиум модели като BMW Серия 7, X7 и гамата на Rolls-Royce. И в двата компанията очаква двуцифрен ръст тази година.

2024 ще е рекордна за BMW и по отношение на инвестициите в развойна дейност. Същото важи и за капиталовите разходи: очаквано, защото компанията строи свръхмодерен завод за електромобили в Дебрецен, Унгория, както и фабрики за високоволтови батерии в Китай, САЩ, Мексико и Германия. Заводът на BMW в Мюнхен и този на MINI в Оксфорд ще бъдат основно реконструирани. Въпреки тези значителни разходи, прогнозата на Мертл е маржът на печалба да остане в границите на 8-10%, а доставките на автомобили да се увеличат спрямо 2023.       

 

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Поредната новина която натрива носовете на антиелектриците които говорят за срив на продажбите на електромобили. Срив има за тези които предлагат скапани смотани продукти и никой не им ги търси. Не ги търсят не заради технологията, а защото за нищо не стават, като ги сравниш с конкypенцията. В момента в който китайците си изчистят детските болести и започнат да произвеждат качествено и самите автомобили, играта ще свърши за доста автомобилни компании. В най-добрия случай ще ги купят китайците.
  • #4
    Егати иронията ( преди 7 месеца )
    "Освен това компанията е успяла да понижи средните емисии на флотилията си в Европа до 102.1 грама на километър - с 26.4 грама под целта, поставена от Европейския съюз." Просто си представям заглавията през следващите години - най-екологичната до скоро компания toyota си купува въглеродни емисии от BMW, защото се инати и не иска да произвежда електромобили
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 1 - По броя проблеми, оплаквания и ремонти. Колкото по-проблемен е един продукт, в толкова повече бройки ще се проевят дефекти от рано.
  • #2
    fts ( преди 7 месеца )
    Брех тая надеждност на кола на 1 година, как я премериха :D
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ами заслужено ... Отказаха се бобърските зъби икато гледах US. Consumer Report, надежността на БМВ и Порше е на съответно 9 и 8-мо място, зад японските коли, а тази на Мерцедес и Народния вагон бяха 28 и 26-то или нещо такова. Говоря за 2022, 2023-та и "ранни" 2024-а модели, така че не. ме нападайт, как W220 или каквото е да там, е мнгоо по-добре от E90.
fallback
Последни