fallback

Как да избегнем навлизането на гориво и сажди в системата за смазване на двигателя

Качественото - и за съжаление по-скъпо - масло е най-сигурната превенция

Известно е, че смазването на двигателя играе ключова роля за поддържането на ефективна и дългосрочна работа на агрегатите с вътрешно горене. Междувременно, по време на работа, продукти на трети страни, като сажди и гориво, могат да влязат в системата за смазване на двигателя, което често се отразява негативно на работата на силовия агрегат. Разказваме ви за нюансите на тези процеси.              Както обясняват експертите, компонентът на саждите се образува в резултат на непълно изгаряне на горивото. Най-ясно се проявява при дизеловите двигатели, където това явление се появява постоянно, особено при ниски температури, когато процесът на изгаряне на горивната смес не е идеален. Получените сажди, попадайки в маслото, го правят по-абразивно, което ускорява износването на частите на двигателя. В допълнение, частиците сажди могат да запушат маслените канали, нарушавайки циркулацията на смазочния материал и неговия поток към компонентите на двигателя.

Що се отнася до „проникващото действие“ на горивото, то, като правило, навлиза в системата за смазване директно по време на работа на двигателя с вътрешно горене. Същността на този процес е, че остатъците от неизгорял бензин или дизелово гориво се стичат по стените на цилиндъра в картера. Независимо от степента на износване на двигателя, това често се случва при студен старт, когато поради ниската температура на силовия агрегат условията за изгаряне на сместа не са достатъчно ефективни.

Ако голямо количество гориво попадне в маслото на двигателя, това може да бъде много критично за него. Това значително намалява вискозитета на маслото, както и способността му да образува защитен филм, което пък увеличава риска от износване и корозия на частите на двигателя.              В допълнение към ускореното износване, замърсяването на маслото със сажди и гориво води до влошаване на охлаждащите му свойства. И това, при определени условия на работа, може да причини прегряване и в резултат на това повреда на различни компоненти на устройството. Освен това при повишени температури на двигателя скоростта на образуване на въглеродни отлагания върху частите на системата за смазване се увеличава. Резултатът е доста предвидим: компресията ще се влоши и мощността ще спадне рязко.

За да избегнете тези проблеми, казват експертите, трябва да следите двигателя и да сменяте навреме маслото и филтрите, но не само. Също толкова важно е да следвате препоръчителните режими на работа на двигателя, да зареждате висококачествено гориво и, разбира се, да изберете правилното масло. Устойчивостта на вредното въздействие на сажди и гориво, влизащи в системата за смазване, до голяма степен зависи от последното.

Ако маслото е качествено, то анализът на неговите параметри ще покаже, че дори след 10 000 километра пробег маслото има много стабилни експлоатационни свойства. И това се отнася и за стари коли, които са с пробег от над 200 000 км., каквито всъщност са голяма част от движещите се по нашите пътища. Най-важно за маслото е поддържането на показатели за вискозитет в широк температурен диапазон.

Освен това, както отбелязват експертите, по-качествените масла имат отлични антиоксидантни свойства, което се потвърждава от високата стойност на тяхното алкално число, измерено по време на тестове. Както отбелязват самите разработчици, освен качествено синтетично базово масло, е нужен и задължителен пакет от добавки от последно поколение. А такива, за съжаление има само в по-скъпите масла. Но точно с тях можем да минимизираме щети от сажди и гориво в смазката.      

 

fallback
  • #3
    С27 ( преди 8 месеца )
    Голф 3 1.8-90 само се доливам без смяна вече минава 400хил.км..!!
  • #2
    Ото Дич ( преди 8 месеца )
    Напишете и пропагдирайте измамата с маслата от трета група,тези на които пише в България Фул синтетик! Долнопробен хидрокрек го продават за синтетично масло!А за алкалното число е така,но колите след 2005 са с ДПФ който се забива от цинка и фосфора.Те карат масла С3 и нагоре или А5/B5,които са с Алкално число 7/7.5.Там нещата могат да се подобрят с някой процент Естери,но пък нараства киселинността.Разреждането идва от некоректни дюзи,а саждите се чистят с промивка на мотора!
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    слагат се флтърни маслоуловители на картерните газове
fallback
Последни