През последните години на пазара се появи нов начин за използване на автомобили по много гъвкав начин. Това са различните предложения за абонамент, които някои компании в автомобилния свят пуснаха.
Компании за дългосрочни наеми, компании за краткосрочни наеми, технологични платформи и дори утвърдени производители вече използват подобна схема. Пример за това е китайско-шведският производител, като по предлаганите от него цени може да се отговори, поне донякъде, на въпроса „Струва ли си абонаментът за кола?“
При Lynk & Co месечната цена, включваща всичко, е 600 евро (с еднократен абонамент от 200 евро), като е включена възможност за спиране на абонамента всеки месец. Дългосрочният наем, от друга страна, започва от €513 на месец, но с ангажимент за най-малко пет години и депозит от 4000 евро. Има и възможност за други срокове, при които цената може да стигне до 800 евро на месец.
В случая с тази марка подобни условия може и да изглеждат привлекателно. Въпреки това, както винаги, има едно но. Голямото предимство на подобни формули е атрактивната цена, която намалява колкото повече клиентът държи колата, възможността за прекъсване на абонамента по всяко време.
Ако имате нужда от колата през цялото време и преди всичко, ако карате много километри, средносрочният или дългосрочният лизинг или дори закупуването може да бъдат по-удобни. При Lynk & Co, например са включени 1250 км. Допълнителните изминати километри се таксуват.
Тези възможности за абонамент, както всички нови форми на наем и мобилност, определено направиха избора на начин на мобилност по-сложен. Но пък и дават повече възможности на потребителите, които сами могат да изберат най-подходящата според възможностите си.