fallback

Кемпери и електрички до 4250 кг вече ще могат да се карат с категория „В“

Европейският парламент гласува промяната в правилника, еколозите са потресени

С книжка категория „B“ можете да управлявате само автомобили с максимална маса от 3500 кг, но Европейският парламент одобри неочаквано предложение. То ще увеличи това ограничение до 4250 кг за кемпери, но също и за всички електрически коли.    

Така няма да се налага да вадите категория за товарен автомобил, като условието е само едно – да имате книжка от поне 2 години. Целта е да се компенсира голямото тегло на батериите, които ограничават полезния товар.

Продложението беше първоначално само за електрически ванове и кемпери. Но Европейският парламент прие увеличаването на теглото до 4250 килограма за абсолютно всички видове кемпери, било то дизелови или бензинови. В поправката бяха включени линейки, но също така и абсолютно всички електрически коли. Логиката вече беше обяснена – теглото на батериите.

Това решение може да даде зелена светлина за продажба на леки автомобили, които в момента надхвърлят лимита като GMC Hummer EV и неговите 4100 кг или Rivian R1T Quad Motor с 835 к.с. и 3870 кг. Същото щеше да важи и за Tesla Cybertruck , но там пък каросерията не отговаря на европейските стандарти. Някои скептици приеха с неодобрение поправката, защото батерията на GMC Hummer EV, например, е около пет пъти по-голяма от тази на Renault 5. Неговият въглероден отпечатък няма да бъде компенсиран само със 70 000 км, както би направило електрическото Volvo XC40.

И всичко това се случва на фона на мерките в големите градове, които се стремят да ограничат големината на автомобилите, налагайки какви ли не финансови санкции. Затова решението на ЕС изглежда странно.  Но нека изчакаме европейските избори, след които поправката трябва да бъде гласуван окончателно.    

 

fallback
  • #33
    М да ( преди 2 месеца )
    Това за колите на спешна помощ го чух от инструктора, когато изкарвах книжка за камион. Каза че като сменили автомобилите с нови, по-големи и с повече оборудване и се оказало че вече не става с категория за лек автомобил
  • #32
    До_idiot ( преди 2 месеца )
    "бензина на колонката се мери в литри, мощноста е в киловати.Няма кола с обявена мощност в киловатчаса." Е така де, на колонката зареждаш енергия, която се мери в киловатчаса. Не се сипва мощност, както гост сипва всяка седмица по 12 л, които според него са 120 киловата мощност. Ако питаш гост за какво се използва понятието енергия, няма как да ти отговори защото не знае. За него времето за изгаряне на горивото нямало значение и го нямало в нито една формула в неговия учебник.
  • #31
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хайде сега и ти сметни нещо, ако можеш, проф Радев или там която адреналинка си от многото му? Ти да не си онзи Гост с основното образование, което не е довършено? Че нали никак Гост имал само 3 самоличности зад него. Гостени на от Варна с висшето образование инженер по ДВГ, някакъв среднист и вероятно ти? Пак добре, защото инженерът Радев има поне 10 Ника с адреналинки. Вече ми е трудно да ви оправям и не се и опитвам.
  • #30
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хайде да ти угодя, да приемем че 100% от тези ИЗМЕРЕНИ В РЕАЛНИ УСЛОВИЯ 12,2kWh на 100 км за Tesla модел 3 сега стигна ли до колелата със 100% КПД на електромобила. Тогава КПД на toyota-та на гост при разход 8 на 100 (той го е казал, да ме поправи ако греша . 30 лв за 150 км го затвърждават втори път ) ще е 12,1/80 = 15,12% КПД къде ми е грешката? Не е ли очевидно, че toyota-та харчи 561% повече енергия от Теслата за изминаване на същото разстояние въпреки нейните 300 коня и по-високо тегло.
  • #29
    До 29 ( преди 2 месеца )
    Както виждаш съм дал най-оптимистичния вариант. Всяко по-точно смятане ще направи процента много под 10% КПД. Разходът на гориво от 8 на 100 го е дал Гост. Това са 80 киловатчаса по моите сметки. По твоите колко са? 65% от батерията до колелата малко ли ти се виждат? Смяташ електромобилите за още по-ефективни? Кажи максималната ефективност за електромобилите? 70%? 80%? 90%? Само не ми казвай 187% въобще няма да смятам! Според мен 65% е максималния реалистичен КПД на електромобил с всички заг.
  • #28
    До 26 ( преди 2 месеца )
    Колко е КПД от резервоара до колелата на работещ на място автомобил с ДВГ? Колко е КПД при движение с 30 км в час? Ако повисиш три минути на място на светофара с 0% КПД, караш 1 минута с 30 км в час с 50% КПД от резервоара до колелата , Колко е средноаритметичния процент. Нали така ги смятахте по вашата математика в която понятието извършена работа и понятието енергия не съществуват, защото не признавате съществуването на физични закони? Не ги пишело в учебника по перпетум мобиле
  • #27
    MythBuster=idiot ( преди 2 месеца )
    *** каняк,къде виждаш смятане.В #21 виждам предположения и гадаене на боб.
  • #26
    MythBuster=idiot ( преди 2 месеца )
    *** каняк,бензина на колонката се мери в литри, мощноста е в киловати.Няма кола с обявена мощност в киловатчаса.
  • #25
    До 22 ( преди 2 месеца )
    10% е реално КПД за градско шофиране. 187% КПД е перпетуум мобиле. Това второто не го ли получи ти?
  • #24
    MythBuster=idiot ( преди 2 месеца )
    *** каняк,с 10% КПД е бил Форд модел Т. Двигателят Скайактив е с над 50%.
fallback
Последни