За поредна година BMW e най-добра автомобилна марка в годишната класация на Consumer Reports, водещата потребителска организация в САЩ. Нейното изследване се стреми да насочи купувачите към най-надеждните автомобили на пазара.
Проучването е изключително сериозно, като се взимат предвид оценки, получени при тестове от организаторите, мнения на шофьори, официални изпитания. Изрично подчертаваме – не се споменават конкретните модели на класираните 34 марки.
В Топ 5 за 2024 г. се повтарят няколко марки от предишните класации - всички европейски и японски. BMW запазва първото място. „Баварецът“ е сред марките с най-много автомобили, тествани от Consumer Reports и всички те са препоръчвани на купувача - 12 от 12. На другия полюс е Mercedes-Benz. Оценките не са най-лошите, но потребителите не съветват да бъдат давани пари за нито един от пробваните 11 модела.
BMW (82), Subaru (80) и Porsche (80) са трите марки, които получават най-добър резултат в този последен доклад на американската организация. Трябва да се отбележи изкачването на Porsche - в сравнение с миналогодишната класация марката се издига с 11 позиции.
Но да отбележим някои факти в защита на Toyota и Kia. Японците са девети в класацията, но при тях са тествани най-много модели – цели 24. И 20 от тях са препоръчани на най-богатия пазар в света – този в САЩ. Kia пък се издигна с три позиции спрямо миналата година. От 15-те тествани коли препоръчва се закупуването на всичките 15. Добрите оценки за Южна Корея допълва Hyundai (76 точки): 12 тествани коли и11 от тях препоръчани на американеца.
Марката автомобили с най-лош резултат в класацията е Jeep (46 точки) , следвана от Land Rover (50) и Jaguar (52) . В техния случай Consumers Reports не препоръчва закупуването на нито една от колите, които са тествали: съответно седем, шест и три модела.
Mercedes-Benz също бележи упадък. С 55 точки варката заема 29-то място - с две по-малко от миналата година. Единадесет тествани модела и нито един не се препоръчва! Това е седмата компания с най-много тествани автомобили в класацията. Все пък един сигурно би се харесал, но рейтингът така или иначе не го доказва. VW също не стои добре в класацията с едва един препоръчан автомобил от 8 изпробвани. Що се отнася до електрически автомобили , Tesla отново се класира доста ниско: 18-то място с 65 точки. Брандът на Мъск пада с едно място в сравнение с предишния доклад и отново е провален от оценката за надеждност, въпреки че стои най-високо в потребителските мнения. Припомняме, Tesla Model Y показа електрически повреди в трансмисията . В тази глобална класация марката тества пълната си гама: от четирите налични модели на американците се препоръчват само два.
Consumer Reports уверява, че тества бройки, които не се предоставят от марките, а са закупени от организацията. Миналата година са инвестирани близо 2 милиона долара само в придобиването на нови модели. Първо, анализаторите управляват всяка кола повече от 3000 км по открит път. След това автомобилите са подложени на различни тестове на специална писта : шофиране, ускорение, спирачен капацитет, маневри за избягване са само част от тях.
Също така от CR оценяват множество аспекти като ефективността на системите за активно и пасивно шофиране, звукоизолацията на купето, позицията на водача, комфорта на шофиране (по обществени пътища и в неравни места), разход.
Consumer Reports включва в тази класация само марки, при които са тествали поне две коли. По този начин компании като Lucid, Polestar или Ram не участват, тъй като са представени само с по един модел.