fallback

5 основни грешки при смяна на ангренажeн ремък

Тези действия могат да разорят собственика на автомобила

Смяната на ангренажния ремък е много важна процедура, която изисква прецизност и внимание към всеки детайл. Ангренажният ремък играе ключова роля в работата на двигателя, като осигурява синхронизирането на клапаните и буталата. Всяко невнимание при смяната му може да доведе до сериозна повреда на двигателя и скъпи ремонти. Ето и кои са 5-те най-често допускани грешки при тази процедура.

Неправилно опъване на ремъка

Една от най-честите грешки е неправилното опъване на ангренажния ремък. Твърде слабото напрежение може да доведе до приплъзване на ремъка, докато твърде голямото напрежение увеличава натоварването на лагерите и може да доведе до преждевременното им износване. За да избегнете тази грешка, е необходимо да се използват специални инструменти за обтягане и препоръките на производителя за опъване на ремъка.

Пренебрегване на маркировката

Неправилното подравняване на маркировките върху зъбните колела на коляновия и разпределителния вал може да доведе до неизправност на двигателя, намалена мощност или дори механична повреда. Затова маркировката трябва да бъде проверена внимателно пред монтирането на новия ремък.

Използване на нискокачествени резервни части

През последните години пазарът е залят от фалшиви резервни части. Използването на ментета или на евтини ремъци може да доведе до преждевременното им износване или счупване. По-добре е да е са изберат ангренажни ремъци и свързаните с тях детайли от известни и надеждни производители, както и в надеждни магазини. Инвестицията в качествени части ще се изплати в дългосрочен план.

Пропускане на подмяната на свързани части

При смяна на ангренажен ремък често се налага да се сменят и обтегача и ролките, а понякога и водната помпа, ако се задвижва от ангренажния ремък. Пренебрегването на подмяната на съответните резервни части може да доведе до бърза повреда на новия ремък. Тези детайли задължително трябва да бъдат проверени и заменени, ако е необходимо.

Пренебрегване на инструкциите на производителя

Всеки автомобил има свои особености и интервали за смяна на ангренажен ремък, които трябва стриктно да се спазват. Пренебрегването на спецификациите и препоръките на производителя може да доведе до неправилен монтаж и в резултат на това до повреда на двигателя. Тези интервали са посочени в ръководството за експлоатация на автомобила и трябва да се спазват, когато се сменя ангренажния ремък.

Като цяло смяната на ангренажен ремък е сложна и отговорна процедура, която изисква определени знания и опит. Следването на тези указания ще ви помогне да избегнете често срещани грешки и ще поддържате автомобила си в добро състояние. А когато се съмнявате, винаги е по-добре да се обърнете към професионалисти.

fallback
  • #4
    Батко ( преди 8 месеца )
    И 6 ръце да имаш , ако са ти заврени някъде ще гледаш умно
  • #3
    40 ( преди 8 месеца )
    Двувалките нещо не се справят,, майсторите "защото трябват три ръце , четири очи , мислене и четене
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Един познат си сменя ремъка на Пасат-а, точно пред блока за около 2часа, аз му правих компания и всичко е ок
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    ...изключително ползено, понеже това го прави всеки пред блока, дори със затворени очи.
fallback
Последни