fallback

Land Rover посочи максималния размер джанти

По-големи от 23 цола вече е прекалено, твърдят от компанията

Тъй като автомобилите стават по-големи, по-тежки и по-тромави, същото става и с колелата, които ги носят. Chevrolet Silverado EV, които тежи 5450 кг, за първи път в историята на марката получи 24-цолови джанти, докато други производители преминават към 22- и 23-цолови.

Някои автомобилни компании обаче изглеждат твърде уплашени, за да поставят на колите си нещо по-голямо от 23 цола. Представител на Jaguar Land Rover коментира пред изданието CarThrottle, че компанията си е наложила този размер като ограничение. И че от по-големи джанти просто няма смисъл.

За производител, превърнал се в синоним на лукс от висок клас, това е доста изненадващо решение, особено преди излизането на първия електрически Range Rover на път. Сега топ-версията на стандартния моделът - SV, е качена на 23-цолови колела от въглеродни влакна. Те са най-големите по рода си, като според компанията са се превърнали хит сред купувачите.

Въпреки че колелата от въглеродни нишки предизвикват редица противоречия, тъй кат са доста крехки, особено тези с размер 23 цола, те смъкват около 36 кг (по 9 кг всяка) от общото тегло. А това е полезно за автомобил, който тежи повече от 2,7 тона.

Тези джанти обаче не са никак евтини - цената им около 8000 евро, което обаче едва ли притеснява купувачите, тъй като самият Range Rover струва над 165 000 евро.

fallback
  • #6
    до 5 ( преди 8 месеца )
    Тойотка щеше да знае, ако поработеше да свали масата с 4-500 кг, вместо да използва допотопни материали и технологии за производство. Тогава щеше да може да слага 16", без да става за смях. Затова РР е стил и избора на лордовете, а ЛК е мечтата на сейлянина, който може да си го купи само 3-та ръка, след като някой също толкова сейлски арабин или реднек го е въртял из града 10 г. преди него.
  • #5
    До 3 ( преди 8 месеца )
    И за какво са ти тия 18 инча дискове на джип? Toyota много добре знаят какво правят! За разлика от Land Rover които напоследък правят само глупости. Бусовете например ползват джанти и спирачки като истинските джипове джиповете а се товарят много повече и нямат проблем със спирачките. Те са в една категория по скоростен индекс. Примерно Mercedes Sprinter, Ford Transit и др популярни бусове ползват стандартно 245/75R16
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Оня ден един колега докара едно доработено Mini "John намси кой work" спирачните дискове като на старата ми кола джантите
  • #3
    до 1 ( преди 8 месеца )
    Тойотка следва твоята логика, затова има ужасни спирачки. Няма как в 16" джанта да вкараш 18" спирачен диск. Тойотката тежи колкото РР плъгин хибрид, но само РР от двете може да спира. А тези коли никой не ги купува нови да ходи на тежък офроуд. За това правят Дифендър, който се продава със стоманени джанти 18". Не са 16-ки, но все пак англичаните не са йдиоти като японците да сложат спирачки от Айго на голям джип.
  • #2
    Ех ( преди 8 месеца )
    Слагай 30-ки и не го мисли.
  • #1
    Хахаха ( преди 8 месеца )
    Тия както са тръгнали ще ги направят като каляските едно време с 40 инча колела и без гума. Точно пък на джип да слагаш големи джанти няма никакъв смисъл. За малък джип оптималният размер на джантата е 15-16 инча. За голям джип 16-17. При минимален размер 205/75R15 борта е 155мм. И това е прието за абсолютен минимум за височина на гумата при автомобил който ще се кара по черни пътища. При 245/75R16 вече имаме 183мм което е стандарт за проходим автомобил с компактни размери.
fallback
Последни