fallback

Dacia обнови Sandero, Logan и Jogger, за да отговарят на правилата в EС

Цялата гама на румънците вече е съответствие с новите разпоредби за безопасност

Dacia е известна с това, че дава приоритет на ниската цена на автомобилите пред системите за автономно шофиране, но регулаторните промени в Европа изискват нейните модели да бъдат оборудвани с основен пакет системи за безопасност. За да се съобрази с новите правила, румънският автомобилен производител актуализира моделите си Sandero, Sandero Stepway, Logan и Jogger, добавяйки им система ADAS, както и други нови функции.

Съгласно изискванията на GSR II на Европейския съюз (Глобален регламент за безопасност II), които в сила от юли 2024 г., всички модели на Dacia вече са оборудвани с с няколко задължителни функции. Сред тях са устройство за записване на данните (черна кутия) и „алкохолен“ имобилайзер (устройство за проверка на водача).

Сред новите функции попада още разпознаване на пътни знаци с предупреждение за скорост, предупреждение за напускане на лентата, асистент за поддържане на лентата, предупреждение за внимание на водача, асистент за паркиране отзад, сензори за светлина и дъжд, AEB (система за разпознаване на пешеходци и велосипедисти) и др.

За да поддържа гореспоменатите системи, Dacia оборудва Sandero, Sandero Stepway, Logan и Jogger с нова ADAS камера на предното стъкло, заменяйки стария сензор, монтиран в бронята.

Настоящото поколение на Sandero, Sandero Stepway и Logan бяха представени през 2020 г., но Dacia все още не е провела фейслифт на четирите модела. И все пак, за да актуализира поне малко екстериора им, производителят предлага нови двуцветни гъвкави джанти Atara за Sandero и Logan, по-тъмни версии за Sandero Stepway и Jogger, плюс алуминиеви джанти Randia с диамантено покритие за най-високите нива на оборудване.

Освен това, Sandero Stepway, който представлява около 2/3 от продажбите на семейството Sandero, ще се предлага в изключителен нюанс, наречен Safari Beige, докато всички модели вече могат да бъдат поръчани в цветове Shale Grey и Cedar Green.

Всички модели получават USB-C портове (вместо USB-A) и нов бутон „My Safety“ от лявата страна на таблото за бързо деактивиране на определени функции на ADAS. Освен това Jogger Hybrid 140 се възползва от новия 7-инчов цифров инструментален клъстер, който наскоро беше представен в Duster, и получава функция „E-Save“, която поддържа нивото на батерията на 70 процента.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 4,тук е загубени в превода написаното в статията и това не е за първи път. Има се в предвид не гъвкави,а лети джанти,но от гугъл преводач толкоз,а от редактора просто кълвач без грам мисъл.Просто тъпо поколение кълве без да мисли,че е понякога няма смисъл.
  • #5
    Hell ( преди 8 месеца )
    Трябва автомобилите вече да са само с автоматични скорости .Докога с тези безполезни и неудобни ръчки .
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "...предлага нови двуцветни гъвкави джанти..."- някой може ли да обясни какви са тия джанти?
  • #3
    Дедо ( преди 8 месеца )
    Сигурност? Чудно ми е - колко ли хора са загинали в Ауди или БМВ и колко в Дачия...
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Крайно време беше. Предното поколение се продава до 2020-та и беше пълна скръб от към сигурност.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Гледай как базовото Сандеро удари 30к лв. А само преди 4-5 години нямаше Сандеро над 22-23к. А прилична 4 цилиндрова Октавия беше 35к.
fallback
Последни