fallback

Един от премиум-производителите от Китай е пред фалит

Компанията HiPhi не плаща на служителите си и затваря шоуруми

Китайският производител на високо технологични и скъпи електрически автомобили HiPhi призна, че е забавил заплатите на служителите си за януари, отменил е бонусите за 2023 г. и дори е намалил възнагражденията си на топ мениджърите. Финансовите проблеми на една от новите автомобилни компании в Китай не се ограничават с това, тъй като тя започна да затваря шоуруми.

Засега от HiPhi все още не са коментирали финансовите си затруднения, за които стана ясно още през януари. Тогава беше обявено, че всички производствени и научноизследователски дейности на компанията са преустановени. В отговор от HiPhi увериха, че продължават да произвеждат и доставят автомобили, както и да работят по нови модели.

Нова порция слухове се появи на 7 февруари, когато служителите на HiPhi бяха изпратени да работят дистанционно заради парични проблеми. На това производителят отговори, че предположението не е вярно и „дистанционната работа“ е свързана с празнуването на китайската Нова година.

Самата HiPhi е първокласно подразделение на Human Horizons, което произвежда електрически автомобили от висок клас. Продават се както в Китай, така и в Европа, като първо излезе моделът X - още през 2019 г., а по-късно към него се присъединиха Z и Y.

Търсенето на електрически автомобили HiPhi обаче не е особено високо, сочи статистиката от продажбите. През 2021 г. марката е продала 4237 автомобила, а през 2022 г. - 4349. Цифрите за 2023 г. все още не са публикувани, но е известно, че през декември марката е продала само 564 електрически превозни средства.

fallback
  • #6
    Пропов ( преди 8 месеца )
    Тия явно компартията им е дръпнала шалтера. Няма пари за всички. А без партийни инжекции , китайците и тротинетка не могат да направят. Еле па нещо премиум.
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Никой не се е и съмнявал, че повечето от тия около 200 китайски електрически стартъпа ще измрат. Някои хора си помислиха, че пак е началото на 20 век, когато всеки самоук механик с гараж и приятел е можел да произвежда коли, защото не е имало никакви изисквания и стандарти. Но дори и тогава само няколко са оцелели. В момента изискванията са брутални - както за сигурност, така и за защита на потребителя. Например компаниите са задължени да поддържат резервни части 20 г. след спирането на модела.
  • #4
    VAYK ( преди 8 месеца )
    Бьорн макар и деликатно ги направи на салата:)))) По над половината станции в норвегия не зареждаха, нямаха CCS извод а някакъв преход към европейския стандарт, а на всичко отгоре не държеше права линия на пътя с автопилот и добра маркировка! Наскоро обаче в една статия пък ги определиха, че батерията им не мърда на минусови температури! По 100К евра, което е мнооооого:))))
  • #3
    киф киф ( преди 8 месеца )
    Тези хипер дупер коли да ги дават без пари пак не вземам. Харесвам си стария Нисан турбо дизел и не го заменям за тези смешки.
  • #2
    РУК ( преди 8 месеца )
    И тия щяха да превземат Европа .....
  • #1
    Вицове ( преди 8 месеца )
    "Китайски премиум" е оксиморон, колкото и да предлагат "много повече от немските премиуми" за същите или дори по-малко пари. Може и да не е справедливо, но кое в живота е.
fallback
Последни