fallback

Dacia показа с какво ще гони победа в „Дакар"

Прототипът Sandrider е подготвен за участие в рали-рейдове (ВИДЕО)

Румънската марка Dacia представи прототипа Sandrider, който е проектиран за справяне с тежки терени. С него производителят ще участва в следващото рали „Дакар“, а дебютът му в автомобилните спортове ще бъде през октомври в пустинното рали „Мароко“.

Sandrider е вдъхновен от концептуалния Dacia Manifesto, като е създаден специално за участие в автомобилните спортове и да гони победата в тях. От компанията са категорични, че това е иновативен прототип умело използва всички възможности, предлагани от правилата в категорията Ultimate T1+, като залага на пъргавина и ниско тегло.

Дизайнерите на Dacia са се постарали да създадат изчистен от излишества екстериор на Sandrider, който се фокусира върху най-важното. Автомобилът е оборудван само със считаните за абсолютно необходими панели на каросерията. Липсват декоративни или разточителни елементи, като акцентът е поставен върху аеродинамиката.

Късият, „плаващ“ преден капак е с наклонен дизайн, който изчезва от полезрението на екипажа. Антирефлексната боя, използвана за горната част на таблото, е техника, заимствана от авиационната индустрия, като оптимизира видимостта.

По отношение на кабината дизайнерите и инженерите на Dacia обръщат специално внимание на нуждите, навиците и ограниченията както на пилотите, така и на навигаторите. Модулното арматурно табло на Sandrider позволява на всеки от екипажа да адаптира ергономичността и разположението на определени функции спрямо собствените си изисквания.

Автомобилът е получил консолидирани подрамка и брони, карбонова каросерия, окачване с двойни носачи и трансмисия 4x4, конструирана за високите изисквания на рали-рейдовете. Иновативна електрическа система поддържа оптимално захранване за всички аксесоари на борда дори при най-трудни условия. Седалките са тапицирани със специална антибактериална тъкан, която самостоятелно регулира влажността. Резервните колела не са покрити за по-лесно боравене. Екипажът има бърз достъп до инструментите на борда без да се налага да отваря кутии.

Инженерите са работили особено упорито да направят автомобила по-лек и съответно да намалят разхода на гориво. Общата маса на Sandrider е намалена с около 15 кг спрямо сравними прототипи. Резултатът е постигнат с използване на по-леко тръбно шаси, отстраняване на всички излишни панели от каросерията и използване на карбон за останалите.

Двигател на Sandrider e 3,0-литров V6 с двойно турбо и директно впръскване на горивото .Максимална мощност е 360 к.с. при 5000 об./мин., а максималният въртящ момент - 539 Нм при 4250 об./мин. Задвижването е към четирите колела, като се използва 6-степенна секвенциална скоростна кутия. Моторът се задвижва със синтетично гориво, произведено от компанията Aramco.

През 2025 г., прототипите Dacia Sandrider ще се състезават в първото си рали „Дакар“ и другите етапи от Световното първенство по рали-рейд. Отборът ще бъде съставен от три екипажа, включващи пилотите Себастиен Льоб, Кристина Гутиерес Хереро и Насер Ал-Атия.

 Още снимки на Dacia Sandrider - вижте в галерията:

​​​​​​

fallback
  • #3
    ДИК ( преди 9 месеца )
    Имат чудесен екип от пилоти. Желая им успех
  • #2
    Иво ( преди 9 месеца )
    Е сега ще се видят колко гола вода са им колите
  • #1
    фф ( преди 9 месеца )
    много яки картинки.... на луната ли е снимано това?
fallback
Последни