fallback

Toyota GR Yaris получи две специални версии WRC

Всяка е кръстена на рали-пилот и излиза в тираж от само 100 бройки

Точно преди почти година Toyota представи две концепции GR Yaris на автомобилния салон в Токио през 2023 г. Това бяха GR Yaris RZ Kalle Rovanpera Edition и Sébastien Ogier Edition, които получиха специално оборудване и режими на шофиране. Те бяха специално създадени за пилотите на Toyota във WRC, чиито имена носят. 

Сега японският производител представя и лимитираните серийни версии. И тъй като GR Yaris вече получи основен фейслифт, новите специални модели изглеждат малко по-различно от концепциите. Основните елементи обаче са същите - колата на Ожие е боядисана в тъмен нюанс, наречен „Matte Stealth Grey“, който допълнително подчертава сините спирачни апарати зад острите 18-цолови джанти BBS. Специален рали спойлер, изработен от пластмаса, подсилена с въглеродни влакна, украсява вратата на багажника. 

И има няколко стикера в чест на успехите на Ожие във WRC. В същото време колата на Rovanpera е по-ярка и носи версия на своята трицветна състезателна ливрея със специални WRC лога. 

Отвътре и двата автомобила са оборудвани със специални значки и контрастни шевове. Има и изключителни TFT дисплеи, които показват специфичните режими на шофиране за всяко превозно средство. Режимите са значително различни от настройките, които ще намерите в обикновен Yaris или GR Yaris.

Ogier Edition разполага с режим Morzio, който Toyota описва като „ограничение (директна връзка), което действа максимално върху предните и задните колела при ускорение и се освобождава само когато е необходимо по време на спиране." Има и режим SEB, кръстен на Ожие, който изпраща повече мощност към задните колела, отколкото към предните колела.

Rovanpera Edition разполага с режим на поничка, който осигурява „контрол на плъзгането по време на дрифт". Това ни звучи като дрифт режим. Има и режим KALLE, който включва различен заден диференциал за „агресивно завъртане на задната част на автомобила навън при влизане в завой и издърпване на предната част на автомобила напред с педала на газта“. Това също звучи като дрифт режим, но с малко по-силен акцент върху „каране настрани“.

Toyota ще произведе само общо 200 екземпляра - по 100 всеки. А купувачите им ще бъдат определи с томбола, която започва през пролетта. Победителите в нея ще получат и някои VIP-предимства - като среща с рали-пилотите, например. Цените обаче не се съобщават, но със сигурност ще бъдат по-високи от тези на стандартния GR Yaris.

Още снимки на двете коли - вижте в галерията:

fallback
fallback
Последни