Li Auto е една от китайските компании, които имат сериозни амбиции за завладяване на пазари в чужбина. Тя вече се възползва от напускането на Русия от страна на повечето чуждестранни производители и се опитва да заеме освободената ниша, като предлага хибридни модели на сериозни цени -между 6,5 млн и 10 млн рубли (67 500-103 000 евро).
Оказва се обаче, че хибридите на Li Auto, продавани извън Китай, имат сериозен. Техните електронни системи блокират, когато въздушните възглавници са отворени или батерията е напълно разредена. Казано по друг начин - колите се превръщат в „тухли“ и не могат да бъдат използвани.
„Колите на Li Auto вече са добре познати в Русия. Много от тях се движат по пътищата и катастрофират. Поправката на ламарините не е трудна, но системите не могат да бъдат активирани отново и автомобилите трябва да бъдат изпратени в Китай", обясняват вносители и собственици на сервизи.
Според тях няма яснота кога ситуацията ще се промени, а самите китайски производители засега не бързат с изграждането на официални дилърски мрежи в Русия. Те предпочитат да работят с дилъри на оттеглилите се от страната марки.
Представители на компании, доставящи резервни части за китайски електромобили, признават, че има проблем с блокирането на колите на Li Auto след инцидент и дори при изтощена 12-волтова батерия.
„Ако въздушните възглавници се задействат, тогава колата действително се блокира и може да бъде премахната само чрез свързване на диагностично оборудване и софтуер, който премахва тази грешка", коментираха експерти.