fallback

Елементарен трик: Как да изберем точния гаечен ключ „на око“

Така можете да си спестите доста време в търсене на точния инструмент

Най-добрият начин да научите занаят, в нашия случай свързан с ремонтирането на автомобили е да гледате професионалист и да задавате въпроси. Хората са казали, че занаят се краде и в тази поговорка има голяма доза истина. Не е лошо обаче да се вслушвате и в съвети по темата, един от които ви даваме сега. Той е свързан с бързото намиране на гаечен ключ, който е същият размер, като този на гайката или болта, които отвивате или развивате.

Винаги е приятно да наблюдаваш работата на опитен механик. Много от тях наистина са се научили да познават номера на гаечния ключ на око, но ако това не ви се отдава, то и ма и друг начин. Инструментът (независимо дали е гаечен ключ или шестограм) се избира посредством един отдавна познат на майсторите трик.

Опитът е безценно нещо, но много операции, които на пръв поглед изглеждат като чиста магия, имат доста просто обяснение. И трикът с избирането на гаечен ключ или шестограм е един от тях. Дори и да гледате работата на майстора в сервиза, може и да не забележите, че преди да отиде до работната маса с инструменти, той поставя пръста си върху главата на болта и натиска силно.

Така върху кожата се получава точен отпечатък на желаната глава. Изборът на инструмент с такъв размер след това е въпрос на секунди. И ако не познавате размера на гаечните ключове на ока, то този малък трик ще ви спести много време, а отстрани ще изглеждате като истински професионалист.

Опитният механик не знае и не може да знае спецификата на всички автомобили в света, но знае методологията на работа, разбира какво, къде и защо, откъде да започне и как да завърши. С годините това умение се усъвършенства до висш пилотаж и се нарича точно онзи опит, който не се купува или предава по наследство. Но, както вече казахме, занаят се краде...

fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Стига с този гугъл преводач. Проверявайте написаното. Досега си мислех, че "развиване" и "отвиване" са едно и също нещо. Пълни профани.
  • #7
    Някакъв ИД+ОТ ( преди 10 месеца )
    Че сте преписали - преписали. Но, не е ли по-лесно и очевидно майсторът, който и да е, просто да има постоянно шублер в гащеризона и просто да измери главата. П.п. Моля не ме псувайте много, аз така си работя, не казвам че съм спец в това.
  • #6
    анонимен ( преди 10 месеца )
    За пореден път чупите тАпомера ауто-к0медианти. Всеки механик и шлосер, след няколко години практика, само като види винтовото съединение може да ти каже какъв гаечен ключ трябва, каква е резбата, какво е Ф-ито и т.н. Какви отпечатъци, какви 5 лв.? Вие сте просто тотал щета тук! От автомобили грам не вдявате, а от техника още по-малко. Поне статиите, които копирате да бяха грамотно написани/преписани и преведени с гугъл преводача, но и това не го можете...
  • #5
    От село ( преди 10 месеца )
    То затова вече не останаха истински майстори, защото сегашните ги е страх да не си изцапат ръчичките, да не си повредят маникюра...
  • #4
    Никой не мери така. ( преди 10 месеца )
    Механиците а и всеки който върши груба работа в днешно време работи с ръкавици и предпазно облекло. Само по старите майстори имат тези лоши навици навсякъде да пипат с голи ръце и затова ръцете им изглеждат ужасно. Груба напукана кожа, рани, черно под ноктите и целите омазани в масла които трудно се умиват и кожата поема тези отрови. Пазете си ръцете! Също и очите и ушите. Слагайте и предпазни очила когато работите под колата и антифони когато работите с ъглошлайф. Предпазни обувки също.
  • #3
    Лесни ( преди 10 месеца )
    Изгубени в превода за пореден път
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Преводачът май не е виждал пръст на механик. По тая груба кожа едва ли ще се отпечата нещо.
  • #1
    112 ( преди 10 месеца )
    Какви "невероятни" идеи давате понякога ...
fallback
Последни