fallback

22 японски коли, вдъхновени от европейски модели

Много от тези автомобили могат дори да засенчат оригиналите

Казват, че имитацията е най-висшата форма на отдаване на почит, разпространена във всички човешки начинания. Така че не е изненада да открием много такива примери в автомобилната индустрия.         Въпреки че е създател на редица тенденции, в средата на миналия век японският автомобилен сектор трябва да догонва своите западни конкуренти. В същото време той се опитва да привлече клиентите отвъд граница, като много често за тази цел трябва да се приспособява към техните вкусове.

Макар всички изредени по-долу автомобили да предлагат или символизират нещо японско, малцина ентусиасти биха отрекли, че техният дизайн и/или инженеринг черпи вдъхновение от европейските модели. За щастие, резултатът в повечето случаи надминава оригинала. Тук ще покажем 22 подобни примера, без подредбата да следва някакъв възходящ или низходящ ред.

22 японски коли, вдъхновени от европейски модели (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #6
    Лудория ( преди 1 година )
    Range Rover сега може да е SUV, но е възникнал като истински луксозен и високопроходим 4х4 автомобил. Нищо общо с възникването на ML, но все пак това е само пример. Да не говорим, че и англичаните са гледали в канчето на американците и са напънали да направят нещо свое в лицето на Lend Rover. Успешно, безспорно, ама са гледали в чуждото канче.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Заради явната прилика винаги съм мислил че Първите модели на Лексус са резултат от съвместна работа с мерцедес,
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    То не е само при японците. Корейци, китайци, всичко в началото е "взаимствано". По отношение на дизайна и в наши дни, най-вече Тойота продължава традицията.Преди няколко дни имаше статия за предвоенните коли-икони, не помня да имаше азиатска сред изброените. Мисля, всичко е ясно.
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    По тая логика всички съвременни електромобили са имитация на Toyota RAV4EV и Honda EV Plus, защото това са първите електромобили с вградена в пода батерия.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Тя цялата им автоиндустрия започва през 60-те и 70-те като имитация най-вече на британски автомобили. Всяко едно успешно японско спортно купе или роудстър има ДНК в Ягуар E-Type или Лотус Елан. През 90-те вече ги правят по-надеждни и по-достъпни, но никога не са били първи в иновацията по отношение на дизайн или технически решения.
  • #1
    Лудория ( преди 1 година )
    За някои може да се каже, че са взаимствали, но чак за всичко да е копирано както го изкарват, е жалко и бих писал, по английско грандоманско. Допускам, че статията идва от UK, защото за част от моделите по българските ширини не са и чували (аз също) и много им се иска всичко да е копирано от тях. Все пак като всяко нещо в света, като има мода, другие я следват. Все едно след ML за всички други да пишат, че са копирали от него. Е, не, но той въвежда модата...
fallback
Последни