Попитан от Autocar как и кога Dacia Duster ще премине към чисто електрическо задвижване, главният изпълнителен директор на марката Денис Льо Вот просто отговори: „Не знам.“ Той обясни, че подобни решения са все още далече, като се има предвид, че новият Duster вероятно ще остане в продажба през следващите осем години. Нещо повече, той вярва, че до около 2032 г. ще има достатъчно „място“ на пазара, за да може Duster да остане „предимно базиран на ДВГ“.
Льо Вот каза: "Renault върви бързо и масово към електрификацията на автомобилите. Dacia също върви, разбира се, защото знаем финала. Но не става толкова бързо. Dacia предлага алтернатива във всеки един момент на пазара за мобилност.“ Той добави, че двигателите с вътрешно горене са „хлябът и маслото“ на Dacia и марката е „спасителна жилетка“ за Renault Group „в тази несигурна среда“. Това да минеш изцяло на електричество не е състезание. Може би бих могъл да кажа обратното. Просто трябва да сме последователни.
„Декарбонизираме стъпка по стъпка, така че първата е LPG – 10% по-малко въглерод – а втората идва, когато натискът идва и пазарът е взискателен. След това преминаваме към HEV (пълен хибрид).“ Льо Вот добави, че „в даден момент ще завършим напълно електрическия преход“, но това ще зависи от отделните цикли на модела – Sandero трябва да бъде заменен около 2028 г. – и търсенето му идва от международните пазари.
„Никой не може да си представи, че ще пуснете автомобил само с ДВГ в Европа, който ще живее между 2028 г. и 2034 г., нали? „В същото време процентите на електрификация биха били далеч от 100, а нашите автомобили се търсят и извън Европа – Турция, Мароко и Северна Африка, Латинска Америка и Индия. Имаме опция да останем двуенергийни, тоест електрическа версия и версия с ДВГ. Ще видим. Имаме време.”