fallback

Идва ли краят на резервната гума?

Вече съвсем минимален брой автомобили излизат на пазара с допълнително колело за смяна

Все по-малко нови автомобили на пазара се предлагат с резервно колела. Доказателство за тази тенденция е проучване на Британския автомобилен клуб (RAC), който съобщи шокираща бройка на повикванията на негови екипи от шофьори, закъсали на пътя заради спукана гума.

Според данни на RAC се наблюдава „„драматичен спад“ в броя на автомобилите, оборудвани с резервни колела. Само през миналата година патрулите на клуба е трябвало да „спасяват“ над 200 000 шофьори, озовали се в трудно положение заради липса на резервна гума. За сравнение, техният брой преди пандемията е бил малко над 160 000.

Появата на тежки електрически превозни средства, които трябва да спестят тегло, както и да намерят място за големи батерии, означава, че вероятно броят на автомобилите, оборудвани с резервни колела, ще продължи да намалява в близко бъдеще.

Експертите на RAC са прегледали спецификациите на повече от 300 различни модела, които се продават днес във Великобритания. Те са от 28 марки, като само 8 модела (2,6% от всички) имат резервно колело в стандартното си оборудване. В половината от тези случаи такава гума е била достъпна само за определени варианти на модела.

„Пукането на гума е една от най-дразнещите аварии за шофьорите, особено ако е в резултат на удар в една от множеството дупки, които в момента характеризират пътищата във Великобритания. В миналото шофьорът можеше да посегне към резервното колело в багажника, но то вече е почти изчезнало при новите автомобили", коментират от RAC.

Подобно е положението и в други държави в Европа, както и в Северна Америка - основно в САЩ и Канада. Преди пандемията около 36% от новите автомобили не са били оборудвани с резервна гума, но през последните 1-2 години броят им се е увеличи драстично.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 11 месеца )
    То остави дето колите не стават, ами в ревюто на новата Дачия Томас от Аутогефюел изцепи "Средна цена на нова кола в ЕС 50к ойоро". Аз бих ги дал но не и за пластмасарник с 3 цилиндъра, без резервна гума за който ми искат и месечен абонамент.
  • #6
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Олигофренията ни залива от всякъде. Колите стават все по калпави и все по скъпи. Безползени електрички, малотражки и с 3 цилиндъра, сложни системи и електроники, десетки ненужни "асистенти", Техническите недоразумения под капака?. Всеки който се занимава знае за какво става въпрос. Ангренажни вериги с размер на велосипедни, ремъци в маслена баня, запушени егр-ри, нагар в цилиндрите, калпави скоростни кутии...безкрайно е. Новите инженери явно са некадърници.
  • #5
    Глас от тъдява ( преди 11 месеца )
    Много рядко съм пукал гума, винаги е било заради пирон или видия, гумата не издиша веднага (случвало се е седмица, две да карам) купих един компресор за 6 евра и не се занимавам да сменям гуми на пътя, въпреки че имам стандартна в багажника.
  • #4
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Дано не се урочасъм , но от 10 год. не съм пукал гума . Сандерото '22 г. го купих без резервна гума защото е LPG . Дали са ми спрей за гуми и безплатна карта за репатрак от Каското.
  • #3
    //// ( преди 11 месеца )
    Е има гуми от така нареченият тип патерица. Но нали трява да пестим, за да богатеят определени фамилии....а и е по еко така, уж. А това да дойде пътна помощ от на майната си е много еко!
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Колегата е прав, 90-те години гумите масово 13-ки и ги събираха дори под предния капак, ще се радвам да видя как жена му на този британски умник, сменя 21-инчово колело на рено сценик, примерно.
  • #1
    качи си я на тавана ( преди 11 месеца )
    Еми като почнахте на всяка кола да слагате минимум 19ки джанти кво очаквате ? на Корса в багажника да влезе ли ? без да коментираме корсата -джип (хаха) с 1.0 пародия на двигател, просто питам как в багажника ще вкараш 19ка 20ка ? Че нали е модерно.
fallback
Последни