fallback

Идеалът за спортна кола имаше само 1.6-литров двигател

"Опростявай, и добави лекота": този автомобил бе съвършено въплъщение на философията на Колин Чапман

Известната философия на британския автомобилен конструктор Колин Чапман за олекотени автомобили изглежда е забравена при следващото поколение превозни средства на Lotus, така че това може бие моментът да изпробвате един от най-успешните модели на компанията, тъй като този Elan S2 отива на търг през декември, организиран от аукционната къща Gooding.         Който и да е измислил фразата „Няма заместител на работния обем“, очевидно никога не е карал Lotus, защото пет минути в този зашеметяващ Elan S2 от 1966 г. ще ви накарат да се усмихнете до уши, въпреки че е задвижван от сравнително малък 1,6-литров четирицилиндров двигател.

Според съвременните стандарти всичко, което тежи около един тон, се счита за анорексично, но този Elan е толкова лек, че вероятно би причинил дисморфия на днешните спортни автомобили. С тегло от 680 килограма, Elan S2 наистина е лек и този екземпляр, който ще бъде продаден на онлайн търга на Gooding на 8 декември, изглежда страхотен пример за тази порода. Одометърът показва само 39 372 мили, а безупречното състояние на този автомобил не ни дава причина да се съмняваме във впечатляващо малкия пробег.         Сега, когато Lotus направи прехода към тежки, електрически луксозни превозни средства, известните думи на Колин Чапман остават по-верни от всякога: „Добавянето на мощност ви прави по-бързи на правите. Изваждането на теглото ви прави по-бързи навсякъде“.   Надяваме се, че някой от централата на Lotus ще проведе кампания за замяна на Emira с лека спортна кола на бъдещето, но вместо просто да седите и да се надявате, защо не излезете и опитате един от най-големите хитове на марката?

fallback
  • #3
    Fen ( преди 1 година )
    Ако някой е карал Фиатче Ритмо Абарт със смешните сега 156 кончета знае какво е истинска резачка
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Едно време имах Honda CRX 1,6 160 к.с. под 1000 кг мокро тегло. Това беше голям дзвер и кефа, който доставяше не може да се сравни с нищо от този клас. Невероятна кола. После имах Сивик, който беше 1,6 втек 125 к.с. и той около 1 т. тегло. Много вървеше тая машина. Мазда МХ-5 също съм карал. Невероятна е.
  • #1
    Мазда ( преди 1 година )
    Мазда успешно копират формулата с МХ-5, което е показателно за непреходността на простотата.
fallback
Последни