Отговорът на въпроса, зададен по-горе, е производствената версия на Lanzador. Разкрит като концепция през август 2023 г., първият сериен електрически модел на Lamborghini ще излезе през 2028 г., като ще се сблъска със сериозна конкуренция - както от Tesla, така и от други, по-стари автомобилни производители, които също се насочват към разработката и производството на превозни средства на ток.
От друга страна, електромобилът на италианската марка няма да се изправи срещу толкова силна конкуренция, защото никой не би сравнил Tesla Model X Plaid или BMW iX M60 с Lamborghini Lanzador. Това е все едно да изправиш Porsche 911 срещу Mazda MX-5, McLaren 750S срещу Corvette Stingray и Rolls-Royce Spectre срещу i7 от BMW.
Видео, публикувано в YouTube-канала Varryx, показва как Tesla Model X Plaid и BMW iX M60 напускат завода Lamborghini в Сант'Агата Болонезе. Това всъщност са топ-версиите на двата модела, като първият има три, а втория два електромотора. Те са и най-скъпите - цените на M60 стартират от 137 400 евро, докато X Plaid струва минимум 118 970 евро.
Характеристиките им също определено впечатлява. Баварският електромобил ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди, като развива 610 к.с., а пробегът му с едно зареждане е 476 км. Той обаче отстъпва на SUV-модела на Tesla, който вдига 100 км/ч от място за 2,5 секунди и изминава 536 км със стандартните 20-цолови джанти (501 км с 21-цолови).
За сравнение Lanzador разполага с 1360 к.с., доставяни от два електромотора. Наполовина grand tourer и наполовина спортна кола, концептуалният модел предлага интересна комбинация от дизайнерски елементи на Huracan и Urus. Смята се, че вместо електрическата платформа Premium Platform на Volkswagen Group, серийният Lanzador ще има основа архитектурата SSP. Тя ще дебютира през 2026 г. с 800-волтова технология, поддръжка на множество химикали на батериите и ще позволява мощност до 1700 к.с.
През 2029 г. към Lanzador ще се присъедини второто поколение на Urus. То ще се предлага само в електрически вариант. Междувременно настоящият Urus ще премине към plug-in хибриден twin-turbo V8, като това ще се случи преди края на 2024 г.