fallback

Защо Ford остави един от най-легендарните си модели да загине

До деветото си поколение тази кола бе забележителна, но след това нещата тръгнаха рязко надолу

Thunderbird е едно от емблематичните имена в историята на Ford - животът на модела продължава цели пет десетилетия - от 1955 до 2005 година, като за този период са произведени, обърнете внимание  - около четири милиона бройки. Луксозният модел е пряк отговор на първото поколение на Chevrolet Corvette - нека не забравяме, че първата генерация на Corvette е по-скоро луксозен круизър за удоволствие, отколкото масъл кар, в какъвто се превръща от второто си поколение.

Thunderbird се произвежда в цели единайсет генерации, като от първото до шестото поколение, тоест от 1955 до 1976 година, моделът може да се похвали с изключително внушително присъствие на пътя от гледна точка на дизайн и осанка. Както подобава, предлаганият като купе и кабриолет модел се задвижва от големи бензинови двигатели, най-често с осем цилиндъра.

Седмото и осмото поколение някак размиват първоначалната философия на модела, преминавайки към типичния за 70-те ъгловат дизайн, но все още изглеждат доста интересно, наподобявайки повече или по-малко на моделите на Lincoln. Но това, което се е представено като девето издание на модела през 1983 г. и остава на пазара до 1988 година, изглежда покъртително от гледна точка на феновете на модела.

Дизайнът е безличен и лишен както от представителност, така и от елегантност, а излъчването на купето е някак подпухнало и тромаво. Естествено, оборудването е разточително и включва характерните за американските автомобили от 80-те електрически джаджи, но това не променя факта, че от блясъка на Thunderbird е останало само името.

Не по-оптимистично изглеждат нещата и при десетото издание, едва при най-последния, единайсети поред Tгunderbird марката Ford се връща към носталгична версия на познатия дизайн, но, за съжаление, това не е достатъчно за пазарен успех и през 2005 година моделът остава в историята.

Показаният тук екземпляр се продава в Полша и е от втората производствена година на деветата генерация - 1984. Задвижващият агрегат на черното купе е върховият за модела - 4,9-литров V8, известен като 5.0 Windsor. Като алтернатива автомобилът се е предлагал също с 2,3-литров турбомотор или с атмосферни V6 агрегати.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Отговор: защото никой не ги купуваше.
fallback
Последни