Pagani представя Imola Roadster, от който ще бъдат произведени само осем екземпляра от отдела Grandi Complications. В името на автомобила липсва думата Huayra, което показва уникалността на проекта в сравнение с базовите модели: двуместният автомобил всъщност е създаден, черпейки вдъхновение от Huayra Imola и Huayra Roadster BC, но също и от Huayra R, предназначена единствено за писта.
Колата е оборудвана с V12 двигател, осигуряващ мощност от 850 конски сили. Всъщност агрегатът е еволюция на V12 туин турбо двигателя, разработен за Pagani от AMG, сега способен да доставя 1100 Nm постоянен въртящ момент между 3600 и 5600 об/мин, докато трансмисията е автоматичната седемстепенна XTrac.
Сред другите характеристики изпъкват 600 кг притискаща сила и 1260 кг тегло. Охладителната система е основно преработена, както и аеродинамиката: в сравнение с Imola, както предните въздухозаборници, така и вентилационните отвори на арките на калниците са модифицирани, освен това въздушният капак е интегриран в дизайна въпреки наличието на подвижен покрив. По този начин двуместният автомобил е способен да генерира 600 кг притискаща сила при 280 км/ч и странично ускорение от 2,2g със специално изработените гуми Pirelli P Zero R.
За да запази теглото в рамките на зададените 1260 кг, Pagani дори стига до проучване на нова химия на боята: технологията Acquarelio Light прави възможно намаляването на общото тегло на цвета с 5 кг, без да се губи качество и блясък.
Още по темата:
-
По някакъв начин гостът успял да задейства вградените в двигателния отсек пожарогасители
-
Единственият по рода си модел е базиран на Huayra Roadster BC
-
Суперавтомобилът с „дългата опашка“ се отличава с интериора от кафява кожа