fallback

Чуйте как звучи двигателят на Koenigsegg Jesko с 1614 к.с.

Знаете ли, че емблемата на марката може да се намери на всяко бутало? (ВИДЕО)

Koenigsegg Jesko е невероятна хиперкола с 5,0-литров туин-турбо V8 с 1600 к.с. и 1500 Нм въртящ момент. За да оцените пълната стойност на тези феноменални характеристики, трябва да погледнете количеството работа, необходимо на шведския производител на суперавтомобили, за да разработи този мощен двигател.

В специално видео Кристиан фон Кьонигсег, основател и ръководител на компанията, предлага обиколка на фабриката, един от акцентите в която е да видите двигателя на тестови стенд. Преди да покаже възможностите на V8, Фон Кьонигсег започва с обиколка на новата производствена зона на двигатели и трансмисии, която се намира в контролирана околна среда.

Шефът на шведския производител разкрива, че за да сглоби високо технологичната скоростна кутия на производителя, която съдържа стартера на двигателя и маховика, като същевременно тежи само 90 кг., един работник се нуждае от цяла седмица.

Двигателят на Jesko също е високо технологичен елемент. Както при скоростната кутия, за производството на една единица е необходим един работник на седмица, като във фабликата има три монтажни станции. Фон Кьонигсег се гордее особено с кованите бутала, тъй като те носят емблемата на марката в центъра на зоната на горене. Друга интересна подробност е, че компанията 3D отпечатва топлоустойчивата сплав Inconel, за да формира компонентите на изпускателната система, преди да ги заварява заедно.

Първият стенд показва, че V8 двигателят работи с бензин E85. Двигателят създава истински шум, а графиката показва, че той развива 1614 конски сили и 1591,3 Нм въртящ момент, което е малко повече от фабричната стойност.

Вторият тест използва 95-октаново гориво E10, което е разработка на Koenigsegg. Марката препоръчва използването на 93-октанов бензин, но избира по-нискокачествено гориво, за да осигури безопасност на мотора. Този път V8 произвежда 1289 к.с. и 1266 Нм въртящ момент.

Плановете на Koenigsegg предвиждат производството на само 125 бройки от Jesko и всички те вече са намерили купувачи. Цените на хиперколата започват от 2,67 милиона евро, като компанията работи и върху специална версия - Jesko Absolut, чиято цел е да надхвърли 480 км/ч. Компютърни симулации предполагат, че по-елегантната каросерия може да позволи на колата да достигне 530 км/ч, но никакви тестове в реалния свят все още не са доказали това.

fallback
  • #7
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 11 месеца )
    Цитат: Плановете на Koenigsegg предвиждат производството на само 125 бройки от Jesko и всички те вече са намерили купувачи... Всъщност истината е, че КРАЛските ШВЕДски ЯЙЦА се произвеждат съобразно броят на заявилите желание да ги закупят, т.е. не пускат от конвейера нито 1 машина повече, ако няма готов да я заяви и заплати купувач на същата. Рационално и много правилна политика от тези умни далновидни шведи.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пръц пръц, май си забравил цената на този автомобил? Дали собственика ще го бърка да го зарежда със синтетично гориво по 50 евро за литър и да си го кара за удоволствие 500 км на година? И това ще са собствениците които въобще ще изкарат този автомобил от гаража или ако съвсем ги пере съчмата, от хола.
  • #5
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Абе тоя Кьонигсег какво се занимава с тия морално остарели хибридни технологии? Нима не е чувал от форумните теслари че бъдещето е изцяло на батериите и електромоторите?
  • #4
    тъпа работа алтомеди ( преди 1 година )
    Добре защо лъжете хората , че като цъкна тук и ще слушам двигател на Jesko
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    ..добавили са видеото... все пак
  • #2
    РУДИ ( преди 1 година )
    Явно само на теб ти липсва линка, събрали сме се с приятели и слушаме рева да двигателя, много е як.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Опитвам да го чуя, очаквам праитен "рев" на 8-к... а то тея са станали такива факир, че е станал по-безшумен от електричка дори.. за неразбралите "иронията" . редакцията - линка липсва.
fallback
Последни