505 e eдин от най-успешните модели в историята на Peugeot с достигнат производствен тираж от 1 351 254 автомобила за период от 20 години в периода между 1979 и 1999 г. Макар може би да не е толкова класически, колкото 404, и не толкова непреходно елегантен, колкото предшественика си 504, 505 има своя неповторим чар, а стилистиката, създадена от италианското студио Pininfarina, изглежда великолепно и до днес.
Малко известен факт е, че интериорът на колата е дело на легендарния дизайнер Пол Брак, който е известен основно с работата си за Mercedes и BMW.
Самият модел 505 дебютира през 1979 година и остава в производство доста по-дълго, отколкото в Peugeot са очаквали първоначално, защото моделът остава на конвейера и след появата на по-малкия модел 405 през 1987 и, което е още по-интересното, продължава да се прави и след дебюта на новия флагман 605 през 1989 година. Производството във Франция за европейските пазари приключва едва през 1992 година.
Моделът е легенда в Африка, Латинска Америка и дори Азия - здравината и надеждността на колата с преден двигател и задно предаване я превръща в неразрушимо превозно средство за куп държави далеч от Европа, а производството е изнесено в забележителен брой държави - Индонезия, Тайланд, Малайзия, Аржентина, Чили, Египет, Австралия - това са само част от местата, където 505 е сглобяван за местни пазари и региони.
Моделът не може да се оплаче и от липса на спортни модификации - през годините 505 има версии GTI, STI, TI, Turbo, Turbo S и V6. Показаният на снимките модел е 2.2 GTI с дата на производство 1985 година.
Под капака работи четирицилиндров бензинов мотор с кубатура 2165 куб. см, създаден и произвеждан съвместно с Renault. Мощността му в този автомобил е 110 к.с. при 5250 оборота в минута, максималният въртящ момент е 172 Нм.
Още снимки на Peugeot 505 2.2 GTI вижте в ГАЛЕРИЯТА: