fallback

Китай задмина Германия и при премиум-автомобилите

Азиатската държава вече произвежда най-много коли от този клас

Премиум автомобилите са ключов елемент в автомобилната индустрия. Те не само са обект на желание на много шофьори по света, но са и основен източник на печалби за производителите на автомобили. А също така това обикновено са първите автомобили, оборудвани с най-новите налични технологии. Следователно те са изключително важни коли за развитието на индустрията.

Под премиум обикновено се разбира тези превозни средства, чиято цена обикновено е по-висока от средната и които се позиционират като нещо по-ексклузивно от обикновените автомобили. Няма ясна дефиниция на понятието „премиум“, но това не пречи то да бъде прието масово за някои марки.

Категорията „премиум“ включва всички модели, продавани от Audi, BMW, Mercedes-Benz и техните конкуренти от Япония (Acura, Infiniti, Lexus), Южна Корея (Genesis), САЩ (Lincoln, Cadillac, Lucid), Европа (Alfa Romeo , DS, Jaguar, Land Rover, Volvo, Maserati и Polestar) и Китай (Hongqi, Avatr, Hiphi, IM Motors и NIO).

Една стъпка по-нагоре се разполагат луксозните и спортни коли, както и суперколите на производители като Aston Martin, Bentley, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Lotus, Mclaren, Pagani, Porsche и Rolls-Royce. Всички тези превозни средства - първокласни и луксозни, представляват 15% от глобалните продажби на леки автомобили през 2022 г. Къде обаче се произвеждат тези автомобили?

Германия вече не е лидер

Противно на общоприетото мнение и въпреки силното глобално присъствие на Mercedes, Audi и BMW, Германия не е водещият производител на премиум автомобили. Вече Китай е мястото, откъдето идват повечето първокласни/луксозни превозни средства, продавани по света.

Данните, събрани от JATO Dynamics, показват, че през първата половина на тази година „премиум“ колите, произведени в Китай, представляват почти 29% от глобалните продажби на тези превозни средства. Затова и азиатската държава е от съществено значение за всяка марка от този тип. Там има огромно търсене на премиум и луксозни автомобили, миниванове и SUV , което означава, че много от марките, които играят в този сегмент, вече произвеждат своите продукти на местно ниво.

Всъщност около една трета от продажбите на трите германски премиум производителя са на автомобили, произведени в Китай. И някои от тях - като BMW iX3, например, се продават извън страната.

Второто място по този показател е за Германия. Тази страна продължава да заема важна позиция, когато става въпрос за производство на автомобили от висок клас за продажба в Европа и световните пазари. Традиционните модели като Audi A4, Mercedes-Benz C-Class, E-Class, GLC, S-Class и BMW 3-, 5- и 7-Series обикновено идват от заводи в Германия. Тази индустрия е от решаващо значение за германската икономика и те знаят, че чрез производството на автомобили от висок клас могат да поддържат своята рентабилност.

Другите първокласни „хъбове“

САЩ, Япония и Унгария са другите три държави, в които производството на премиум автомобили остава актуално. Докато първите две запазиха позициите си спрямо данните за 2022 г., източноевропейската държава изпревари Швеция и стана петият най-важен производител на този тип превозни средства. Унгария се превърна във важно място за производството на компактни първокласни модели на Audi и Mercedes-Benz.

fallback
  • #5
    Тъй де! ( преди 1 година )
    Унгария има Лидер като Орбан! БГ-то бъка от щъркели, банкински мутри, кирчовци, кокорчовци, мравояди, гномове и т.н. представители на продажната флора и фауна. Та за това сме и на това положение, де ...
  • #4
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Премиум марка и премиум модел са различни неща. Премиум марка е Ролс Ройс. Премиум модел на Мерцедес е еС клас, А клас не е.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Между другото, топ моделите на немските премиуми се водят в луксозния клас.
  • #2
    Fts ( преди 1 година )
    Alfa Romeo e премиум? Не бях се смял скоро така.
  • #1
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Една стъпка по-нагоре се разполагат луксозните и спортни коли, както и суперколите на производители като Aston Martin, Bentley, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Lotus, Mclaren, Pagani, Porsche и Rolls-Royce" Не думай! Анатема! Как така смееш да кажеш, че 20-годишните mercedes и BMW на Пешо и Гошо не са луксозни автомобили? Да знаеш че хакера Сега веднага ще види че ip-то от което е написана тази статия е същото като моето и ще каже, че аз съм я писал да им затворя устите! Я бързо да я поправите!
fallback
Последни