fallback

Производителите ще плащат при инцидент с автономна кола

Великобритания приема закон, който ще наказва автомобилните компании, а не пътниците

Един от големите проблеми, свързани със самоуправляващите се автомобили, е кой ще носи вината в случай на инцидента на пътя? Дали това ще е този, който седи на шофьорското място или този, който е създал софтуера и хардуера на компютъра. Във Великобритания са готови с отговор, който ще бъде подкрепен със съответния закон.

В първото си обръщение към нацията като управляващ крал Чарлз III обяви, че правителството, водено от министър-председателя Риши Сунак, ще внесе законопроект относно самоуправляващите се превозни средства, където производителите на автомобили, а не собствениците, ще носят правна отговорност за всяко инциденти.

Това означава, че при евентуални съдебни дела на подсъдимата скамейка няма да се озоват собствениците на автономните коли или тези, които са се намирали в тях по време инцидент. Разбира се, ще има специална процедура за разследване на произшествията, като ще бъде поставена граница между това кога става въпрос за самоуправление и кога не.

Освен това законопроектът също така ще забранява подвеждащата реклама - само превозни средства, които отговарят на минимален праг на безопасност, ще могат да бъдат продавани като „автономни“. В сайта на Tesla, например, се говори за автономно шофиране с максимален си потенциал на системата за автопилот, за която клиентът доплаща 7500 евро. В същото време обаче се посочва, че наличните функции изискват активен надзор от страна на шофьора и не позволяват автономно управление на превозното средство.

Както съобщава Automotive News, предложението на британското правителство е получило похвали от много страни. Например Тара Фоли, ръководител на операциите на глобалния застраховател AXA във Великобритания и Ейре, каза, че това ще добави „многобройни ползи за икономиката на Обединеното кралство и пътната безопасност“.

Някои представители на производители и стартиращи фирми също приветстваха законопроекта, заявявайки, че „дефинициите за правна отговорност са от решаващо значение както за постигане на обществено приемане на самоуправляващите се превозни средства, така и за да позволят на застрахователите да предоставят адекватно покритие“.

fallback
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 9. Доста лошо си се объркал! Тесла няма сертифициран автопилот, така че няма за какво да носи отговорност. Да му мислят от ваямо, mercedes и другите които си имат сертифицирани автопилоти и обясняват че клиентите могат да пуснат ръцете от волана и да се возят при определени условия и по определени маршрути. При Тесла е задължително когато си пуснеш асистента за шофиране, през цялото време да държиш ръцете на волана и да гледаш пътя и носиш 100% отговорност дори за грешките на автопилота.
  • #10
    SpaceX до 9 ( преди 1 година )
    По най-груби сметки чичо ти Сам е предоставил около 24 млрд. долара на Форд, GM и Стелантис за последните 15г., като 14 млрд. от тях не са върнати и до днес. Няма и да бъдат върнати. В тази връзка, колко пари е дал чичо Сам на Тесла в този период? Отговор - $400 млн. заем за 6г., който беше върнат на третата година с лихва от $20 млн. Това са фактите, а останалото са празни приказки в стил "една жена ми каза".
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Време беше наркомъск и фирмата му спонсорирана от чичо Сам да поемат някаква отговорност.
  • #8
    SpaceX ( преди 1 година )
    Единственият вариант за постигане на автономен автомобил е концепцията на Тесла с video in - control out. Всякакви други варианти, респективно опити това да се случи, са обречени, доколкото няма как да създадеш софтуерен код за всяка една ситуация на пътя.
  • #7
    айде ся ( преди 1 година )
    тесла ще фалират
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Гуугъл са се отказали, така ли? Някой плаща ли ти да разпространяваш дезинформация или просто си неостър?
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    До Ал. Разбира се че никога няма да има. Това да не е магарето на каруцата, като се напиеш да те закара в къщи без проблеми. Автопилота само скоростите не могат да го накарат да превключва. А пък автомобилна батерия е пълно безумие И никога няма да може да бъде създаден. Те батериите на дистанционното свършват на месец те решили лек автомобил да задвижват с тях това е физически невъзможно и противоречи на законите на физиката. Така съм слушал.
  • #4
    Ал ( преди 1 година )
    Ами и аз преди доста време написах - НИКОГА няма да има автономни автомобили. Никога. Както и - електромобили.
  • #3
    До 3 ( преди 1 година )
    Тесламоткраднаха автопилота на Гугъл или го купиха а Гугъл се отказаха още навремето щото от това нищо не става
  • #2
    Гост ( преди 1 година )
    Измамата автопилот на Тесла приключи.
fallback
Последни