Един от големите проблеми, свързани със самоуправляващите се автомобили, е кой ще носи вината в случай на инцидента на пътя? Дали това ще е този, който седи на шофьорското място или този, който е създал софтуера и хардуера на компютъра. Във Великобритания са готови с отговор, който ще бъде подкрепен със съответния закон.
В първото си обръщение към нацията като управляващ крал Чарлз III обяви, че правителството, водено от министър-председателя Риши Сунак, ще внесе законопроект относно самоуправляващите се превозни средства, където производителите на автомобили, а не собствениците, ще носят правна отговорност за всяко инциденти.
Това означава, че при евентуални съдебни дела на подсъдимата скамейка няма да се озоват собствениците на автономните коли или тези, които са се намирали в тях по време инцидент. Разбира се, ще има специална процедура за разследване на произшествията, като ще бъде поставена граница между това кога става въпрос за самоуправление и кога не.
Освен това законопроектът също така ще забранява подвеждащата реклама - само превозни средства, които отговарят на минимален праг на безопасност, ще могат да бъдат продавани като „автономни“. В сайта на Tesla, например, се говори за автономно шофиране с максимален си потенциал на системата за автопилот, за която клиентът доплаща 7500 евро. В същото време обаче се посочва, че наличните функции изискват активен надзор от страна на шофьора и не позволяват автономно управление на превозното средство.
Както съобщава Automotive News, предложението на британското правителство е получило похвали от много страни. Например Тара Фоли, ръководител на операциите на глобалния застраховател AXA във Великобритания и Ейре, каза, че това ще добави „многобройни ползи за икономиката на Обединеното кралство и пътната безопасност“.
Някои представители на производители и стартиращи фирми също приветстваха законопроекта, заявявайки, че „дефинициите за правна отговорност са от решаващо значение както за постигане на обществено приемане на самоуправляващите се превозни средства, така и за да позволят на застрахователите да предоставят адекватно покритие“.