fallback

Защо оборотите на двигателя започват да „плават“

Нестабилното поведение на двигателя подсказва различни проблеми

На пътя могат да възникнат неочаквани проблеми с работата на двигателя - понякога скоростта е нестабилна (оборотите се променят сами), а понякога двигателят с вътрешно горене внезапно спира в най-неподходящия момент. Експерти посочиха най-честите причини за тези проблеми и препоръки за поведение на шофьора в подобни ситуации.

На първо място, струва си да се определи причината за нестабилната скорост. В идеалния случай стрелката на оборотомера при загрял двигател трябва да остане на приблизително 800 до 1000 оборота в минута без „скокове“. Неспазването на този диапазон, например колебания от 500 до 1500 оборота в минута, може да означава проблеми с мотора.

Зареждането на автомобил с нискокачествено гориво е една от най-честите причини за колебания в оборотите на двигателя. Горивните инжектори се запушват и върху запалителните свещи се образуват въглеродни отлагания. Обикновено смяната на запалителните свещи, почистването на инжекторите и използването на по-висококачествено гориво ще елиминират този проблем.

Проблеми с подаването на гориво могат да възникнат и поради запушен горивен филтър или неизправна горивна помпа. Повреда на проводници за високо напрежение, запалителни свещи или бобини за запалване също води до „плаващи“ обороти и изключване на двигателя с вътрешно горене. Единственият начин да се реши този проблем е да се сменят повредените компоненти.

Проблеми с клапана за рециркулация на отработените газове (EGR) също могат да причинят този проблем. Тази неизправност може да се прояви например като рязък спад на скоростта при спиране или дори спиране на двигателя с вътрешно горене. Решението е да почистите клапана или да го смените напълно.

Понякога плаващите обороти могат да показват сериозен проблем, като дефектен ECU, сензор за положение на дросела или контрол на скоростта на празен ход. В такива случаи се препоръчва да се свържете със сервизен център за идентифициране и отстраняване на неизправностите.

fallback
  • #7
    Любчо ( преди 1 година )
    Първопричина зацапан дросел, стар дебитомер, ламбда сонди, катализатори....Статииката е постна.
  • #6
    К ( преди 1 година )
    Уникално идиотско описание.Клатене на обороти ту високи ту ниски и опит за загасване на двигателя. - дроселова клапа. Адаптация след чистене
  • #5
    Габдулла ( преди 1 година )
    Чета статията и се чудя, какво не са дали като причина ,,
  • #4
    А ( преди 1 година )
    Прибирам се от казарма та по тъмно! Двама съсе ди/офицери/ровят в траб анта на единия! Взех малка плоска отвертка и махнах метала на лулите/немски/ и втория цилиндър се появи!?
  • #3
    А ( преди 1 година )
    В Малта приятел сменяше спирална помпа на ритмо! Въздух пак при обезвъздушава не! Накарах го да изоли ра сервоапарата и оборотите се вдигнаха! Ново серво и ОК, а вие се научете да поправяте москвичи, селяни! Открих го без апаратура!
  • #2
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Най-често е дебитомер или стъпковото моторче за празен ход.
  • #1
    Горубляне уникат ( преди 1 година )
    *** директно изхвърля egr клапана и запушва дупката с първото подръчно средство, става и си заминава
fallback
Последни