fallback

Калифорния забранява безпилотните таксита на GM и Honda

Причината е опасното поведение на автономните автомобили и инциденти с тяхно участие

Cruise, компанията за самоуправляващи се роботизирани ксита, собственост на General Motors и Honda, претърпя сериозна неуспех с Калифорнийския департамент за моторни превозни средства (DMV), който разпореди преустановяване на дейността й в Сан Франциско. Спирането на разрешителните за безпилотни превозни средства на компанията влиза в сила незабавно и се дължи на неспособността на компанията да гарантира обществената безопасност след поредица от нашумели инциденти, включващи нейните автономни таксита.

Широко съобщаваните инциденти включват роботаксита, блокиращи пътя на превозни средства за спешна помощ. Освен това Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ започна разследване на безопасността на превозните средства на Cruise, когато вече имат случаи с блъснати пешеходци.

По-конкретно, има два случая, при които са били блъснати пешеходци и още два, при които агенцията оценява дали превозното средство е проявило „необходимото внимание“. Automotive News съобщава, че градските власти в Сан Франциско също изразиха загриженост след многобройни инциденти, при които роботакситата на Cruise правеха задръствания на кръстовища.

Говорителят на Cruise Хана Линдоу предположи, че спирането е предизвикано от скорошен инцидент, при който превозно средство на Cruise удари пешеходец. „AV спря агресивно преди удара и тъй като засече сблъсък, се опита да отбие, за да избегне допълнителни проблеми с безопасността“, каза г-жа Линдоу. „Когато AV се опита да отбие, той продължи, преди да спре окончателно, избутвайки пешеходеца напред.“

DMV обясни, че има правомощието да отмени разрешително, когато установи, че превозните средства „не са безопасни за обществената експлоатация“ или ако „производител е представил погрешно информация, свързана с безопасността на автономната технология“. Въпреки че по-голямата част от комуникацията между DMV и Cruise остава поверителна, DMW казва, че е предоставило описание на необходимите стъпки, които трябва да бъдат предприети от Cruise за възстановяване на разрешителните.

На Cruise все още е разрешено да управлява превозни средства в Сан Франциско, докато работи за справяне с проблемите, при условие че има шофьор за човешк и фактор по отношение на безопасността зад волана. Cruise е пионер в сегмента на безпилотните технологии, откакто стана първата компания, която започна търговски операции без водачи в Сан Франциско през юни 2022 г. заедно с роботаксито Waymo на Alphabet.

fallback
  • #5
    Пропов ( преди 1 година )
    Да пускаш такива роботи сред хората е меко казано безотговорно. Машина тежаща почти 2 тона и развиваща над 100км/ч е сериозна опасност за всички около нея. Безумие!
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    бях пуснал един клип от инстаграм какво зядръстване са направили заради две коли с естествен интелект не могат да се разберят кой е с предимство добре че нямат винкели в багажниците и да си кривят лидярите камерите лазерите скенерите
  • #3
    2 ( преди 1 година )
    Ти под всяка статия ли ще ни рекламираш TESLA? Мноо ясно, че са векове пред всички - има невронна мрежа от постоянно свързани 5 млн. коли по пътищата с камери и датчици + 5000 StarLink сателита в ниска орбита, всички те постоянно събиращи данни и обучаващи съвършеното автономно управление. Системите на другите са като занималнята след училище. Час по труд и творчество, ТНТМ.
  • #2
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Как така неосъществимо??? Тесла и Илон Мъск го постигнаха още през 2019, а го продават успешно още от преди това. За 15000 долара. Лично Илон заяви че автомобилите му са завинаги поскъпващи активи и е безумно да се купува която и да е друга марка освен Тесла.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Автономното управление на автомобилите не е шега работа и на този етап е неосъществима. Ситуациятя на пътя е много по динамича и непредвидима. Да поддържа пътя и скоростта е едно, но пак се иска вниманието на водача, които да поеме веднага . Дори при кораби / самолети винаги има един който да следи и поеме в случай на нужда.
fallback
Последни