fallback

Известна китайска компания фалира

Конкуренцията на най-големия автомобилен пазар в света става все по-жестока

През последните години все повече и повече млади фирми и марки се появяват в Китай, наводнявайки пазара с евтини и технологично напреднали продукти. Конкуренцията между тях нараства и не всеки се справя - една от известните местни автомобилни компании - WM Motor, обяви фалит, съобщава Reuters.

WM Motor е основана преди осем години в Шанхай от Фрийман Шен, който има дългогодишен опит в автомобилната индустрия - в продължение на 22 той работи за Geely, BorgWarner и Fiat. През 2016 г. новата компания успя да събере над 1 милиард долара от инвеститори, сред които бяха технологични гиганти като Baidu и Tencent.

По-късно стартъпът регистрира търговска марка с по-гръмко име - Weltmaister (световен шампион на немски език), под която да произвежда масово електрически автомобили - Weltmeister. Още при появата си обаче новата марка се забърка в скандал, след като беше обвинена в кражба на модел на Mitsubishi, но китайците отрекоха всичко.

През 2021 г. WM Motor отчете огромни годишни загуби - 1,13 млрд долара, но същата година успя да удвои продажбите си до 44 152 единици. По това време компанията продаваше три електрически кросоувъра - EX5, EX6 Plus и W6, както и бюджетния седан E5. Едновременно с това се подготвяше и пускането на флагманския седан M7, за който бяха обещани три лидара, актуализации по въздуха и високотехнологични асистенти. Той трябваше да се появи през 2023 г., а компанията се надяваше, че ще успее да продаде акции на фондовата борса в Хонконг, но този опит се провали.

През септември регистрираният в САЩ търговец на употребявани автомобили Kaixin Auto Holdings обяви необвързващо споразумение за придобиване на проблемния производител на електрически автомобили. Делото за фалита на WM Motor в момента се разглежда от съд в Шанхай, който ще реши съдбата на компанията.

fallback
  • #6
    мАо ( преди 6 месеца )
    "след като беше обвинена в кражба на модел на Mitsubishi,"- жива да не бях !!
  • #5
    До 4 ( преди 7 месеца )
    Това какво ти се иска и това какво ще стане са 2 различни неща
  • #4
    q ( преди 7 месеца )
    @3 И с тези 10 фирми ще произвеждат 50% от новите автомобили в света. По интересното е каква част от съществуващите в момента производители ще станат де факто китайска собственост и ще продават на своите си пазари с добре познатите си имена за клиентите.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Преди 5 години Автопроизводителите в Китай бяха 500, а сега са 200, а след още няколко години ще останат 10.
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    90 процента от фирмите им са въздух под субсидии, създадени за да цоцат от държавните програми
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Чак пък известна
fallback
Последни