fallback

3-цилиндровите мотори превземат и пазара в САЩ

Само преди 4 години техният дял е бил 0, а сега вече надхвърля 6%

Автомобилният пазар в САЩ се променя, като това не засяга само самите автомобили, а и това какво има под капака. А последните данни разкриват интересна тенденция – продажбите на 3-цилиндрови двигатели се увеличават значително, докато тези на 6-и и 8-цилиндровите се забавят.

Трябва да се отбележи, че преди 2019 г. дялът на продажбите на нови автомобили в САЩ с трицилиндрови двигатели беше по същество беше нулев. През второто тримесечие на 2023 г. той вече е 5,6%, а през третото тримесечие – 6,2%.Според директора на компанията за индустриални анализи S&P Global Mobility - Том Либи, това се дължи на нарастващото търсене на субкомпактни (по американските стандарти) модели като Buick Encore GX, Ford Bronco Sport и Chevrolet Trailblazer.

Данните, публикувани от S&P Global Mobility, показват, че продажбите на автомобили от този клас са достигнали близо 600 000 до края на юни тази година. За сравнение, през 2022 г. техният резултат на пазара е бил малко над 123 000.

Четирицилиндровите двигатели остават най-популярното задвижване в САЩ. Всъщност техният дял на пазара се е увеличил до 57,2% през последната година. В същото време търсенето на шестцилиндрови превозни средства е намаляло, като сега те представляват 26,8% от продажбите, което е спад от 28,6% миналата година. Дялът на осемцилиндровите двигатели също е намалял от 11,5% през 2022 г. до 10,9% тази година.

Последното се дължи на факта, че много от производителите на автомобили вече предлагат по-мощни 6-цилиндрови мотори, които са по-икономични. Ярък пример за това са Jeep Wagoneer и Grand Wagoneer от 2024 г., които се отказаха от наличните V8 с атмосферно пълнене и сега се продават само с 3,0-литров редови шестцилиндров двигател с двойно турбо.

fallback
  • #14
    Факт ( преди 9 месеца )
    Истинските щати са Айдахо Тексас Уайоминг Небраска и тн а не азиатдко африканските дупки като Калифорния Ню Йорк и Флорида в които единствените бели са новопристигналите руско чехословашки феи на любовта
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    До 8 новите технологии нямат нищо общо с от тези преди 20-30 години.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Коментар 13 е за тези коментирали от 6 и 8
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти познания по двг имаш ли въобще или смяташ инженерите които ги създават за *** и прости,а ти за "умен". Колата на щерка ми е Рено Туинго 3 вече на над 75 хил.км и в сервиз само за обслужване 1 път годишно. Има екземпляри със същия 3 цилиндров турбо мотор на над 160 х.км.,така че не важиш.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Умиращи ама друг път..Ресурса им е по над 300 хиляди км.
  • #9
    finderbg ( преди 1 година )
    Щом едноцилиндров мотопед може да изкара 50к километра без проблеми. Качествения три цилиндров на кола ще изкара поне 200 к километра
  • #8
    Джоган 157 ( преди 1 година )
    Казват някои"турбинирани,форсирани с кратък живот двигатели".Кратък-кратък,колко да е кратък?Все 100-150хил.км. ще изминават.При нашият среден годишен пробег 7-8-10хил.км колко години са това?То целият автомобил ще се амортизира
  • #7
    Ггг ( преди 1 година )
    Да слагат и карбуратор от балканче
  • #6
    Бумеранг ( преди 1 година )
    Малки, турбинирани и бързо умиращи двигатели.. Това са трите цилиндъра. Жалко... добрите коли изчезват!
  • #5
    Аchtung ( преди 1 година )
    2 цилиндъра кой иска:https://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/8595-fiat-puska-seriino-benzinov-dvigatel-s-2-cilindyra-ot-2010
fallback
Последни