fallback

Британци превръщат стари Mini в електрически коли за 150 000 лири

eMastered развива максимална скорост от 150 км/ч при тегло от едва 640 кг

Класическите автомобили Mini бяха предпочитаният вид достъпен личен транспорт за британските шофьори в продължение на няколко десетилетия, преди марката да бъде придобита от германската група BMW AG през 2000 г. Брандът оцеля по време на кризата с горивата и продължи да предлага лесни за управление и евтини превозни средства, благодарение не в малка степен на умния дизайн на Алекс Исигонис.

Сега, базираната в Силвърстоун, Англия, David Brown Automotive (DBA) модернизира сравнително неизвестна версия на британската кола в опит да подчертае предимствата на електрическото задвижване чрез ретро автомобил.

DBA се занимава в реставрация и модернизация на стари колекционерски коли. Компанията нарича новия автомобил Mini eMastered, който успява да трансформира, инжектирайки му достатъчно на брой електрони.

Фирмата се фокусира изцяло върху бранда Mini, предлагайки оборудване по поръчка и кожени салони в съчетание със съвременни технологии.

DBA внедрява в превозното средство 18,8 kWh батерия, подобна по размер на тази, използвана при Volvo XC60 и XC90. Мощността на превозното средство достига 95 конски сили (к.с.) и 129 Hm въртящ момент. Автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,5 секунди, което предвид малкото тегло – само 640 кг – трябва да се усеща силно.

Максималната скорост, която това Mini може да развие, е почти 150 км/ч. Зареждането на батерията се извършва за около три часа на всяко устройство с 6,6kW АC конектор.

DBA добавя и модерна инфоразвлекателна система, включваща CarPlay и Android Auto, като дизайнът на техниката е пригодена към цялостния аналогов вид на интериора.

По отношение на външния вид автомобилът изглежда безупречно боядисан и завършен – глътка свеж въздух на фона на многотонните SUV модели, които днес кръстосват пътищата.

Всеки екземпляр от този модел ще се предлага на първоначална цена от около 150 000 паунда – значителен разход, особено като се има предвид, че никой никога не е чувал за тази кола в миналото, нито се е захващал да я модифицира преди. 

„Има редица предизвикателства при електрифицирането на такъв емблематичен модел“, изтъква Мишел Гай, директор продажби и маркетинг в DBA. „Като да запазим високите нива на надеждност, производителност и качество, както нашите клиенти очакват“, добавя тя.  

fallback
  • #2
    Ганчовец ( преди 1 година )
    за без пари
  • #1
    ел техник ( преди 1 година )
    и Дейвид Бекъм се занимаваше с такива дейности - превръща ретро коли в тролей
fallback
Последни