fallback

Електрическа кола измина 2573 км с едно зареждане

Разработената от студенти Muc022 влезе в Книгата на рекордите Гинес

Студенти от Техническия университет в Мюнхен, обединени в екипа TUfast Eco, влязоха в Книгата на рекордите Гинес, след като разработеното от тях едноместно електрическо превозно средство Muc022 измина 2573 км с едно зареждане.

Екипът на на TUfast Eco е създаден в средата на миналото десетилетие, като създава ултраефективни електрически превозни средства и участва в различни състезания и поставяне на рекорди с тях. Опитът да се покаже най-големия в света пробег с едно зареждане сред електрическите превозни средства без слънчеви панели беше насрочен да съвпадне с автомобилното изложение IAA Mobility, проведено в Мюнхен миналата седмица и се оказа успешен.

За целта беше използвана електрическата кола Muc022, оборудвана с батерии с капацитет от само 15,5 кВт/ч, като тя измина разстояние от 2573,79 км за 99 часа и подобри рекорда от 2017 г., поставен от американския екип IT Asset Partners - 1608,54 км. Рекордът беше постигнат в един от празните хангари на летище Мюнхен. Закритото помещение позволи да бъдат избегнати евентуални промени в метеорологичните условия.

Членове на екипа – пилоти е механици, както и наблюдатели прекараха нощта в хангара, докато Muc022 бавно правеше кръгове. Батерията на електромобила е била избрана въз основа на оптималния баланс между капацитет и тегло – колата без водача тежи само 170 кг. Средната консумация на енергия по време на пробега е 0,6 кВт/ч на 100 км, докато най-добрите серийни електрически автомобили консумират около 13 кВт/ч на 100 км.

Конструкцията на Muc022 е базирана на монокок от въглеродни влакна, подсилен с алуминиеви панели със структура на пчелна пита, който тежи само 18,6 кг. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е само 0,159. Габаритите на електромобила са дължина от 3400 мм, широчина - 1200 мм и височина - 1000 мм. Предното окачване е тип McPherson, задното е на двойни носачи, като е използван лек еластомер вместо традиционни пружини.

Кормилното управление се задвижва с кабел, за да се намали теглото. Електрическата архитектура също е олекотена, като задвижването става с единичен синхронен електромотор с постоянни магнити и мощност от едва 0,544 к.с. Максималната скорост на електрическия автомобил и средната скорост по време на рекордния пробег не са посочени в прессъобщението, но е ясно, че не са високи.

Екипът на TUfast Eco не смята да спира дотук. Той вече представи нова електрическа кола - Muc023, която по-ефективна от Muc022. Тя има модифицирана каросерия с коефициент на аеродинамично съпротивление, намален до 0,13. Без батерията Muc023 тежи само 65 кг - с 9 кг по-малко от Muc022, което би трябвало да бъде достатъчно за постигане на нов рекорд.

fallback
  • #5
    Факт ( преди 1 година )
    Нищо никъде не отива.Цялата химия и строителство лежат на петрола нефта и въглищата и това с ветър и слънце не се набавя трябват реактанти.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Това не е "автомобил", а колело ...
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    Това не е нито първи нито последният проект.Ще ми обясниш ли защо смяташ, че за един осмокласник е по-добре да се интересува от чалготеки, балони с райски газ и пиене на узо на терасата, вместо да се занимава с проектирането и усъвършенстването на автомобили https://youtu.be/2eJyNUv-TBg
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    до ха ха. Бъдещето идва и носи новите неща. Почитателите на парния двигател като теб остават в историята. Бъдещето обича смелите.
  • #1
    Ха ха ( преди 1 година )
    Пълни глупости за "убеждаване" на реалистите, колко е светло бъдещето на тролеите! Макет с размерите на количка за голф, с "двигател" от сешоар, управляван с кабел, в затворено хале и скорост на контузено магаре, нямащи нищо общо с реални пътни условия са наистина убедителни!
fallback
Последни