fallback

ZF представи иновативен предпазен колан

Устройството работи с помощта на специални сензори в краката на пътниците

Защитата на пътниците започва със седене в правилната позиция и използване на правилно регулирани предпазни колани. Разчитайки на сензорите на превозното средство, новите предпазни колани на ZF, които са интегрирани в мрежата на колата, могат проактивно да позиционират пътниците преди да възникне потенциален сблъсък. 

При получаване на предупреждение за потенциално опасна ситуация, коланът премества пътника на седалката, което може да увеличи функционалността на системата за безопасност. В сърцето на системата е електромеханичен обтегач на колана ACR8, който може също така да намали провисването на колана или да предупреди водача с вибрации на платнената лента.

И двете системи за безопасност - предпазен колан и въздушна възглавница - работят заедно. Предпазният колан първоначално задържа горната част на тялото, но в рамките на милисекунди след удара го освобождава към въздушната възглавница, докато въздушната възглавница пресрещне пътника. Ако на колана липсват тези резерви, например защото горната част на тялото вече е била наклонена твърде много напред преди или по време на удара, това може да увеличи риска от нараняване. Тук се появява концепцията за репозициониране (преместване на пътника в правилната позиция).

Веднага след като предпазният колан е закопчан, системата ACR8 активно намалява усещането за провисване на колана, което означава, че затяга колана, така че да приляга плътно към пътника. Ако сензорите на автомобила засекат критична ситуация на пътя, която може да доведе до внезапно спиране или сблъсък, системата за предпазни колани може да използва това време, за да увеличи защитата на пътника. 

За целта иновативният колан е свързан не само със сензори, но и със системата за автоматично аварийно спиране и премества пътника в правилната позиция и го задържа по време на спирачната маневра. При последващ удар се активира пиротехническо напрежение, което повишава ефективността на въздушните възглавници и предпазните колани.

ACR8 може да се използва и като тактилен сигнал, например за предупреждение или информиране на водача. Коланът може да "събуди" водача, когато е уморен, или при превключване от автоматично към ръчно управление, може да използва високочестотни пулсации от колана, за да предупреди водача, че трябва да поеме контрола отново. 

По този начин системата с колани може да бъде интегрирана в потребителския интерфейс на автоматизираните превозни средства, за да фокусира вниманието на водача. По време на тестването ZF регистрира намаляване на времето за реакция с до една секунда в сравнение с визуални или звукови сигнали. При нормална скорост по магистралата това съответства на разстояние от 36 метра.

Сърцето на защитната система е усъвършенстваният обтегач на колана ACR8 (Active Control Retractor), който интегрира наличната информация в автомобила и може да прибере колана с помощта на електрически мотор, като по този начин целенасочено увеличава неговото напрежение. 

В допълнение към вече описаните функции, ACR8 предлага на производителите на автомобили допълнителни предимства: например, не е необходима отделна NCAP сертификация за използване на новата система. ACR8 се предлага и във версия, интегрирана в седалката, изискваща само 60 милиметра дълбочина на монтаж вместо 82. Това означава, че може да се интегрира във всички видове седалки за кола, без да ограничава дизайна им.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    По никакъв начин това не подобрявя досегашният замисъл
fallback
Последни