Приблизително 120 екземпляра са произведени от предходния модел 350 GT преди представянето на еволюционния 400 GT през 1966 г. С увеличен обем на 4,0-литровия двигател, новата кола разполага с 320 конски сили – около 40 повече от 350 GT, а максимална скорост е около 270 км/ч, което е подобрение с около 15 км/ч.
Първоначалното производство на 400 GT започва с 24 двуместни автомобила „Interim“, въпреки че липсата на задни седалки е нещо, което Lamborghini отдавна иска да реши, за да увеличи максимално привлекателността на модела.
Впоследствие е разработена нова версия 2+2 на 400 GT със стоманена каросерия, която получава удължена линия на покрива и оформена по нов начин задна част, осигурявайки място за две допълниелни места. Освен това, новият автомобил може да се похвали и с други ергономични подобрения като увеличено пространство за багаж, по-голям горивен резервоар и четворни фарове.
Всъщност, може би най-значимата стъпка напред е включването на нова, проектирана от Dallara петстепенна изцяло синхронизирана скоростна кутия на мястото на предишния и донякъде непокорен агрегат от ZF. Лекотата на работа и липсата на шум са сериозни плюсове в полза на новия модел. Общо около 224 екземпляра от 400 GT 2+2 са произведени между 1966 и 1968 г.
В случая на предлагания на търг автомобил с шаси 01096, за съжаление, е известно доста малко първоначалната му фабрична спецификация или ранната му история на собственост. Със сигурност се знае, че до 1981 г. колата е пребивавала в Париж. През 1992 г. автомобилът е придобита от Доминик Марс, джентълмен от луксозния 16-ти район на града, за който се смята, че е притежавал едновременно Lamborghini Miura SV и Ferrari Dino 246 GTS.
Във времето, в което е собственост на г-н Марс, колата е поверена на предпочитания от него механик, уважавания парижки специалист по Ferrari Франк Опдербек, който ръководи цялостното обновление на машината. Тази работа включва цялостно обновяване на спирачната система, подмяна на амортисьорите и подмяна на всички гъвкави маркучи и тръби.
Освен това каросерията и боята на автомобила са възстановени през 1993 г., въпреки че интериорът изглежда е оставен недокоснат, за да се запази великолепната патина, която запазва и до днес. През 2010 г. колата - заедно с няколко други от колекцията на Марс - беше предложена за продажба и впоследствие придобита от нов притежател.
Благословени с емоционална предистория, грандиозно представяне на пътя, превъзходни инженерни решения и новаторска естетика, сериите Lamborghini 350 и 400 GT задават нов тон в развитието на автомобилите от Санта Агата Болонезе. 400 GT 2+2 е изпреварил времето си е един от най-добрите представители на категорията Gran Turismo, създавани някога.