В ДНК-то на Jaguar от десетилетия наред е заложено да се чуват емблематичните звуци на бензиновите двигатели. Скоро обаче те ще останат в историята. Компанията се впуска в електрическото бъдеще, където автомобилите стават почти безшумни.
Фенове на мощните бензинови мотори обаче ще могат да чуят звука на последния V8 двигател, поставян на кола на марката, дори десетилетия след като Jaguar започне да произвежда само електромобили. Това е планирано за 2025 г., когато марката окончателно ще скъса връзката си с двигателите с вътрешно горене.
Техните почитатели обаче ще могат да отидат до... библиотека, където да се насладят на звука на V8 мотор на Jaguar. Автомобилният производител обаче е направил висококачествени записа на рева, изваден от последния бензинов спортен модел на марката - V8 F-Type 75 R, като те са архивирани завинаги в Британската библиотека в Сейнт Панкрас (Лондон).
Аудиозаписите, направени от вътрешността на кабината и отвън на колата, улавят напълно дрезгавия V8 с компресор. От компанията посочват, че като споделянето им с Британската библиотека, „ще даде възможност на хората по света завинаги да се насладят на звуците на последния спортен автомобил Jaguar с двигател с вътрешно горене“.
Записите са направени в полубезехова камера в инженерния център в Джейдън. Това е звукоизолирана стая, използвана за разработване и тестване на финеса и качеството на звука на превозните средства на Jaguar и е мястото, където ревящият V8 на F-Type първоначално е бил настроен.
Саундтраците, единият с дължина 30 секунди, а другият 47 секунди, улавят стартирането на двигателя, с незабавно разпознаваемото му „избухване“, когато оборотите се повишават, преди да се установят до постоянни 600 об./мин. След това аудиозаписите улавят разнообразие от „вокалните способности“ на F-Type, докато той набира скорост, преди водачът да вдигне газта.
„Всеки път, когато F-Type ускори, клапаните в изпускателната система се отварят, за да променят маршрута на изгорелите газове и това освобождава характерния рев, който е специфичен за изживяването при шофиране на F-Type – казват от Jaguar. - Слушателите ще чуят отчетливите превключвания на по-високи и по-ниски предавки чрез осемстепенната скоростна кутия Quickshift, както и отличителните белези на пращене и пукане при наддаване от четирите изпускателни тръби, които са ключов елемент от характера на F-Type, фокусиран върху водача.“