Вече можете да имате хиперавтомобила с V8, вместо с трицилиндров мотор, и с 2750 Нм въртящ момент
При дебюта си през март 2020, Koenigsegg Gemera бе представен с комбинация от двулитров 3-цилиндров мотор и три електромотора, развиващи общо 1700 конски сили. Никой не би го нарекъл скромно - но сега се оказва, че през цялото време компанията е криела още по-силен коз в ръкава си.
Кристиян фон Кьонигсег представя Gemera с V8
На церемонията за разширяването на фабриката Кристиян фон Кьонигсег показа на сцената версия на Gemera, при която двулитровият мотор е заменен от 5-литров V8 с туин турбо. Той добавя смайващите 600 конски сили към максималната мощност, докарвайки я до общо 2300. Това се постига при използване на Е85 гориво, с 15% съдържание на етанол. Максималният въртящ момент достига до умопомрачителните 2750 Нютонметра - което означава, че ще ви трябват и доста специални гуми, за да издържат на такъв нечовешки тормоз. Това е с над 700 Нм повече от Bugatti Veyron Super Sport, и дори с около 400 повече от чудовищния електрически Rimac Neverra. Ferrari SF90 Stradale, което е рекордьорът по въртящ момент в актуалната гама на италианската компания, има едва 800 Нм.
Съотношението от 0.77 конски сили на 1 кг тегло се отнася за трицилиндровата версия. При V8 варианта конете са повече от килограмите, макар точното тегло да не е оповестено все още
Осемцилиндровият мотор работи с 9-степенната Light Speed Transmission, собствена разработка на шведите. Впрочем цената на тази доработка е също толкова впечатляваща, колкото и ефектът от нея: за да минете от три на осем цилиндъра, ще трябва да доплатите 400,000 долара.
Предлаганият като опция двигател не е единствената промяна в Gemera, показана вчера. Koenigsegg вече може да монтира нормални странични огледала вместо ефектните, но изискващи привикване камери, които използваше в оригиналната демонстрационна кола. Основната причина е, че камерите все още не са законни на някои основни пазари като САЩ например.
Разширението на завода включва нова зона за сглобяване, салон за клиенти, изпитателен център, пространство за събития, шоурум, търговски площи и допълнителни складове. Koenigsegg изгражда и специална тестова писта. Въпреки че разширяването е завършено, първите доставки на Gemera към клиенти ще започнат едва през 2025. Koenigsegg планира да произведе 300 бройки от хиперавтомобила.
Koenigsegg изчислява, че "обикновеният" 3-цилиндров Gemera може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 1,9 секунди, и да постигне максимална скорост 400 км/ч. Автомобилът има задвижване на четирите колела, завиващи задни колела и векторно разпределение на въртящия момент. Батерията на хибридното задвижване осигурява пробег до 50 км само на електричество.
Като за хиперкола, Gemera е изненадващо луксозен и отвътре. Има удобства като четири отопляеми седалки, осем поставки за чаши (някои от които - с отопление и охлаждане), предни и задни екрани на информационно-развлекателната система, 3-зонов климатроник, предни и задни безжични зарядни за мобилни устройства.
Още снимки на Koenigsegg Gemera вижте в ГАЛЕРИЯТА:
Още по темата:
-
Хиперколата Regera задмина Rimac Nevera в упражнението 0-400-0 км/ч (ВИДЕО)
-
Изложената за продажба кола с пробег под 1000 км е със златно покритие
-
Скоростната кутия LST Robot е проектирана специално за хиперколата Jesko