fallback

Швеция започна преговори за бойкот на Volvo

Причината е, че собственикът на марката продължава да плаща данъци в Русия

Шведското Министерство на отбраната и градските власти в Гьотеборг са част от обществените структури в страната, които започнаха днес преговори около възможността да бойкотират автомобилите на местния производител Volvo. Както вече съобщихме, причината е в мажоритарния собственик на компанията, китайската Geely, която продължава да оперира и да плаща данъци в Русия - нещо, което базираните в Европа автомобилостроители спряха да правят като част от санкциите срещу режима на Путин.                  Украйна включи Geely Holding в списъка със "спонсорите на войната". Шведското министерство на отбраната разглежда възможността не само да спре да закупува автомобили от Volvo, но и да се отърве от онези, които вече има. "Това е национален въпрос, който засяга почти всички ведомства и трябва да се обсъжда внимателно на държавно ниво. Първите контакти между ведомствата вече са факт", потвърди Мари Тисетер, секретар на отбранителното министерство. "Не желаем част от данъците на жителите на нашия регион да приключат като платени данъци към руската хазна", коментира Хакон Андершон, шеф на една от комуналните служби в Гьотеборг.

Volvo, най-големият шведски производител на автомобили, отдавна вече не е шведска собственост. През 1999 компанията бе погълната от Ford срещу 6.5 милиарда долара. Десетилетие по-късно, след финансовата криза, Ford продаде Volvo на китайската Geely, при това с доста сериозна загуба - само за 1.8 милиарда долара.

 

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Напъват се кой повече ще се престарава да е анти руски настроен, та даже и от собствената икономика ще се откажат за да са угодни
  • #12
    Ок ( преди 1 година )
    След, като тази компания отдавна не е шведска, то Швеция не може да каже къде собственика да си плаща данъците. Швеция е много малка, за да поставя условия на Китай. Най много да си изнесат производството и да се закрият доста работни места. Това ще е резултата.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Гледам разбирате от автомобилен бизнес, че и въобще от икономика, но с политиката, да ви кажа въобще не ви се отдава. Там сте много заблудени и затова по добре не се опитвайте, даже и да разсъждавате. Това на чия страна симпатизирате е едно, а реалността е съвсем друга.
  • #10
    До 9 ( преди 1 година )
    Обаче пък Русия продават по-малко отколкото в Швеция макар разликата в броя население да е като между България и Турция
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Те продават повече Волва в Китай отколкото в Швеция - да мешаш политиката с икономиката винаги е било признак на крайна глупост...
  • #8
    До 6 ( преди 1 година )
    Ти вярваш ли си? Не харесвам Путин но това да казваш, че фирмите за цигари ще го свалят е като приказките как САЩ или Тесла ще фалират всеки момент. Ако Путин падне няма да е заради фирми за цигари които най-вероятно просто вадят прилична печалба на гърба на руските пушачи и не е проблем ако не инвестират печалбите в Русия и не изнасят продукция от Русия..
  • #7
    До 4 ( преди 1 година )
    Така е, аз съм за всички ефективни санкции каквито са повечето, но това да се ограничава износа на коли или пък да се изостави някакъв бизнес там който лесно и бързо могат да откраднат и рестартират е псевдосанкция, най-малкото компрометира по-добрите мерки и дава дъвка на злонамерените..
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Имаше класация кои западни фирми плащат най-много данъци в Русия и съответно имат приходи, ами над половината бяха фирми продаващи цгари, начело с Филип Морис. Вземете им спрете цигарите на всички руснаци, до седмица Путлера пада ако го направите!
  • #5
    Лудория ( преди 1 година )
    Европейските държави трябваше да продават каквото могат на Русия и да изкарат капитала на руснаците оттам. Ама нали са лакоми гъ3оBе, те произвеждаха там и продаваха за по-голяма печалба. Пък китайците продават и в Украйна. А дребните човечета, дето си играят на война, да си продължат с ТВ шоутата и да не се бъркат там дето не разбират. Опала, то това се отнася за всички политици.
  • #4
    Лудория ( преди 1 година )
    Странна работа е това политическото "люпене на семки". Плащали данъци в Русия и продавали там. Аз бих казал чудесно! Значи, произвеждат автомобили в Китай, плащат на дизайнери в Швеция, продават на руснаци (демек вземат им парите) и си плащат данък печалба (това е винаги приходи - разходи, а пък счетоводно... вижте Лукойл от Бургас) и е малка част от това, което са спечелили самите китайци. Даже мисля, че европейците сглупиха като спряха да продават на руснаци (нямам предвид да произвеждат там).
fallback
Последни